رئیس دانشگاه آزاد:

دانشجویان ملزم به چاپ مقالات خود در مجلات دانشگاه آزاد هستند

طهرانچی گفت: دانشجویان از مهرماه امسال ملزم به چاپ یکی از مقالات خود در مجلات دانشگاه آزاد هستند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد  در اولین جلسه کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد، گفت: ۶ شرکت معروف در جهان اقدام به نشر علم می‌کنند و  نشر علمی در جهان یک نظام گسترده و بدون برنامه نیست، بلکه کاملاً برنامه محور و انحصاری است، به طوری که دو هزار مجله تحت پیکره الزویر و ۲ هزار مجله توسط اشپرینگر منتشر می‌شود و از ۱۵ سال پیش که انتشارات مختلف با یکدیگر ادغام شدند، این نظام جدید به وجود اشپرینگر آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلات علمی در کشور ما به عنوان یک نظام نشر ملی دیده نشد و ما به صورت نقطه‌ای بدون آنکه هویت ملی ما در این روند حفظ شود، به نشر جهانی متصل شدیم.

وی گفت: اقتصاد نشر در کشور ما یک اقتصاد ناکارآمد است و مجلات علمی ما به دلیل آنکه اقتصاد ندارند، با یارانه اداره می‌شوند که این موضوع باید در نظام نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 طهرانچی افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد کنترل کیفیت علمی دانشجویان دکتری است بنابراین دانشجویان از مهرماه امسال ملزم به چاپ یکی از مقالات خود در مجلات دانشگاه آزاد  هستند که اگر اعضای هیئت تحریریه چارچوب رساله را تأیید و مقاله را چاپ کردند، پس از آن هیئت داوری دکتری نیز شاکله و جزئیات رساله را با دقت بررسی کند.

وی ادامه داد: برای تسریع و دقت بیشتر روند بررسی مقالات و چاپ آن در مجلات علمی دانشگاه آزاد  برای هر موضوع و اسکوپ باید حداقل دو ژورنال در دانشگاه آزاد فعال باشد.

 طهرانچی اظهار داشت:  ۵۶ هزار دانشجوی دکتری که قرار است تا سه سال آینده فارغ التحصیل شوند، مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرند و این یک طراحی است که مطمئن خواهیم شد نظام دکتری دانشگاه آزاد خوب عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:  در نظام نشر ملی باید با زبان فارسی تولید لغت کنیم و سبک نشری خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  اگر زبان مادری نتواند زبان علم شود، مردم پیشرفت نخواهند کرد.

طهرانچی با اشاره به راه اندازی کمیسیون انتشارات علمی در دانشگاه گفت: این کمیسیون در حوزه محتوایی که وظایف معاونت‌های موضوعی است، ورود نخواهد کرد و چیدمان اعضای هیأت تحریریه مجلات علمی بر عهده معاونت هاست. کمیسیون انتشارات علمی دانشگاه آزاد ادامه کار معاونت‌ها را پیگیری می‌کند و به زبان نشر، رعایت استانداردها، دوره‌های چاپ مجلات و اسکوپ‌ها توجه خواهد داشت.

وی تأکید کرد:  تعداد مجلات علمی دانشگاه آزاد را از ۴۰۰ عنوان به ۶۰۰ عنوان خواهیم رساند تا بتوانیم یک نظام نشر ملی بسیار قوی، متقن و خوب ایجاد کنیم تا مجلات علمی دانشگاه آزاد از موقعیت منطقه‌ای به ملی تبدیل شوند و برای این کار باید یک سند نشر علمی ملی نوشته شود که این موضوع در دستور کار کمیسیون انتشارات علمی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

افزایش مجلات علمی دانشگاه آزاد از ۴۰۰ عنوان به ۶۰۰ عنوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
من فکر می کنم دوستان بهتره اول متن خبر را بخوانند بعد نظر بدهند نه مثل دوست دانشجوی دکترامون که در مورد امنحان جامع درد و دلش را با ما در میان می گذارد و نه دوستی که در مورد افزایش دانشجو دکترا صحبت می کند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر بیکار
۲۰:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۸
یا خدا ؟؟؟؟؟؟ ۵۶ هزار فارغ التحصیل دانشجوی دکتری تا سه سال آینده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کارخانه تولید دکتراست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۸ تير ۱۳۹۸
چه خبره به خدا که علم و دانش در کشور ما توسط دانشگاه آزاد به فنا رفت و متاسفانه آثارش رو تا 50 سال آینده خواهیم دید وا اسفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۸
اين دانشگاه آزاد غير از دردسر هيچي برا دولت نداشته نمونه اش هم همين كاري كه ميخوان بكنن
هر چي دولت ميخواد مصرف كاغذ رو كم كنه اينا هي مصرف كاغذ رو ميبرن بالا
حداقل مجله هاشون اينترنتي كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
کاغذ!!!!!!!
لطفا اول در مورد مقاله و چاپ آن در مجلات مطالعه ای داشته باشید بعد اظهار نظر کنید
منظور آقای طهرانچی هم همان مجلات اینترنتی است.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکترا حقوق خصوصی تهران مرکز
۱۷:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۸
دانشگاه ازاد در ازمون جامع که هفته های گذشته برگزار شد کاغذ اضافی برای پاسخ نمیداد و لیوان اب هم به برگزارکنندکان و دانشجویان فراهم نکرد حالا مصرف کاغذشون بالا رفته ؟
آخرین اخبار