رئیس سازمان امور عشایری:

۲۳۰ پروژه آب‌رسانی در حوزه عشایری کشور اجرا می‌شود / ۲۵ پروژه در حوزه آبرسانی در سطح استان سمنان

کرمعلی قندالی گفت: اجرای ۲۳۰ پروژه آب‌رسانی در حوزه عشایری کشور در پی اذن رهبری به اختصاص ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین آب شرب عشایر کشور بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه با اذن رهبری ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به آب عشایری اختصاص یافت، گفت: ۲۳۰ پروژه آب‌رسانی با این اعتبارات اجرایی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ۵۳ درصد از عشایر طبق شاخص‌های تعریف شده از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، افزود: در راستای بهره مندی عشایر از آب آشامیدنی سالم ۲۳۰ پروژه در سطح کشور اجرایی خواهد شد و احساس می‌کنیم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم شاخص برخورداری آب شرب سالم را در بین عشایر ۱۰ درصد افزایش دهیم. اگر کمک‌ها از صندوق توسعه ملی استمرار یابد ان شالله تا پایان برنامه ششم شاخص بهره مندی عشایر از آب سالم و بهداشتی به ۷۵ درصد خواهد رسید.

قندالی اظهار داشت: ۲۵ پروژه در حوزه آبرسانی در سطح استان سمنان تعریف شده است که این پروژها  در راستای کاهش مشکلات  در مناطق عشایری است.

رئیس سازمان امور عشایری در خصوص سیل های ماه های اخیر ابراز داشت: عمده خسارات سیل در حوزه عشایری به استان گلستان، لرستان و بخشی از خوزستان و تا حدی هم در استان‌های ایلام و کرمانشاه اختصاص داشت که طبق برآورد‌ها نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه عشایری وارد شده که تمام اسناد این خسارات جمع آوری و به وزارت کشور ارسال شده است.

وی بیان کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل به عشایر بر حسب هر رأس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود همچنین در حوزه جبران خسارات مکان‌های دامداری و نگهداری دام و تجهیزات و غیره نیز مبالغی به عشایر هم به صورت بلاعوض و هم تسهیلات پرداخت خواهد شد که پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

قندالی در پایان تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی همچنین به پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مبلغی از صندوق توسعه ملی به جبران خسارات سیل زدگان عشایر در سطح کشور اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام / م

پرداخت خسارت ناشی از سیل زدگی به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار