استان لرستان رتبه یک مهاجرت کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه این استان رتبه اول مهاجرت را در کشور دارد، گفت: نرخ بیکاری در لرستان ۱۳.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  علی هادی چگنی در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه لرستان در بحث مهاجرت رتبه اول کشور را دارد، اظهار داشت: سالانه حدود ۱۲ هزار نفر از استان مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم کشاورزی لرستان، گفت: از حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب آب ۹ میلیارد متر مکعب در استان تولید می‌شود و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب از استان‌های همجوار تولید می‌شود و به صورت رواناب از لرستان خارج می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه از این میزان فقط یک میلیارد متر مکعب آب در استان استفاده می‌شود، گفت: ۱۶ سد در لرستان وجود دارد و این در حالیست که حجم ذخیره آب آن‌ها بسیار کم است و اگر سد‌هایی مانند معشوره اجرایی می‌شد شرایط استان از نظر منابع ذخیره آب خیلی بهتر بود.

چگنی با بیان اینکه لرستان گلوگاه انتقال انرژی بوده و خطوط لوله نفت و گاز زیادی از استان عبور می‌کند و این در حالیست که تنها خسارت‌های این خطوط را در استان داریم، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی لرستان نیز ۳۶ درصد بوده و این عدد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان، افزود: این عدد در لرستان ۱۳ و نیم درصد است و میانگین کشور ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/د

نرخ ۱۳.۵ درصدی بیکاری

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.