وزیر بهداشت مطرح کرد؛

۱۰ میلیون نفر در مرحله پیش از پرفشاری خون قرار دارند

نمکی گفت: در طرح ملی کنترل فشار خون مشخص شد ۱۰ میلیون نفر، معادل ۳۰ درصد از افرادی که مشارکت داشتند، در مرحله پیش از پرفشاری خون قرار دارند.

رسانه‌ها رضایتمندی مردم از خدمات بهداشتی درمانی را بیشتر منعکس کنندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، دستاورد‌های بزرگی در ایران داشتیم و اگر بخواهیم آن‌ها را ارزیابی کنیم، نظام سلامت ارزنده و قابل عرضه در سطح جهانی است. در دولت یازدهم و دوازدهم نیز با تکیه بر اجرای طرح تحول نظام سلامت و تلاش همکاران ما، در این حوزه موفقیت‌های زیادی در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی صورت گرفته است.

 نمکی تصریح کرد: موفقیت‌های طرح تحول نظام سلامت در فاز اول از جمله، ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم و کمتر برخوردار، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، توسعه زیرساخت‌ها و کاهش پرداختی مردم از جیب، بسیار قابل توجه بوده است. مرحله اول طرح را با کمک و مشارکت خیرین سلامت  سپری کردیم، اما در مرحله دوم رویکرد ما تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر بستری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه زمانی بیماری‌های واگیر بیشترین گرفتاری ما بود و بیشترین هزینه را بر ما تحمیل می‌کرد، افزود: امروز گرفتاری اصلی نظام‌های سلامت کشورها، بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان‌ها و حوادث جاده‌ای و همچنین شیوه زندگی نادرست و آلاینده‌های زیست محیطی است. نقش وزارت بهداشت بسیار اندک است و در این حوزه نیازمند تقویت مشارکت بین بخشی و ورود سایر دستگاه‌ها هستیم و اگر آموزش و پرورش در مدارس شیوه درست زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهد، در آینده شاهد مشکلات کمتری در نظام سلامت خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: هزینه‌های سنگین تحمیل شده به نظام اقتصادی در حوادث و سوانح


 

فیروزکوه ممتازترین شهرستان‌ در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون 

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کشور، از شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از ممتازترین شهرستان‌ها در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: در سال ۹۶ حدود ۹۷ هزار مرگ از کل ۳۸۰ هزار مرگ ثبت شده در کشور مستقیماً به علت فشار خون بالا بود و به همین خاطر تصمیم به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور گرفتیم.

وی افزود: جمعیت هدف ما ۵۰ درصد از افراد سی تا هفتاد ساله‌های کشور معادل بیست میلیون نفر بود، اما با هوشمندی و ذکاوت مردم، فشار خون بیش از ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت شد. البته در این طرح مشخص شد ۱۰ میلیون نفر معادل ۳۰ درصد از افرادی که مشارکت داشتند، در مرحله پیش از پرفشاری خون قرار دارند.

نمکی از دیابت، بهداشت روان و سالمندی به عنوان طرح‌های آینده و وزارت بهداشت برای پیشگیری و آگاه سازی مردم یاد کرد و گفت: هدف ما این است که شیوع مشکلات روانی، افسردگی و روان پریشی در جامعه را با کمک تمامی دستگاه‌ها و رسانه‌ها کاهش دهیم؛ نقش رسانه‌ها در تلطیف جسم و روانی جامعه و ایجاد نشاط و امید بسیار مهم و اثرگذار است.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر لزوم تامین کمبود‌های حوزه سلامت شهرستان فیروزکوه تا پایان سال آینده بیان کرد: در مورد تامین نیروی انسانی شامل پزشک و پیراپزشک، مدیریت تروما در حوادث جاده ای، تکمیل پروژه ساخت مرکز بهداشت شهرستان فیروزکوه و تقویت تله مدیسین کمک خواهیم کرد تا مشکلات بهداشتی و درمانی مردم کاهش یابد. 


بیشتر بخوانید: افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان امام فیروزکوه با حضور وزیر بهداشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار