رئیس اداره بهزیستی شاهرود:

مرکز رفاه کودک و خانواده شاهرود افتتاح شد

مسعود جهان سیر گفت: دومین مرکز رفاه کودک و خانواده استان سمنان در شاهرود برای نگهداری از کودکانی که دارای والدین شاغل هستند، افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسعود جهان سیر رئیس اداره بهزیستی شاهرود گفت: نخستین مرکز دهه فجر گذشته در شهر سمنان افتتاح شده بود و این مرکز به همت اداره بهزیستی استان، شهرستان و بخش خصوصی دایر شد.

وی با بیان اینکه در این مرکز کودکان ۶ ماه تا ۱۲ سال نگهداری می شوند، افزود: مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مشاوره و مددکاری اجتماعی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، فعالیت های فوق برنامه و نشست های آموزشی ویژه خانواده ها از برنامه ها و فعالیت های این مرکز است.

جهان سیر هدف از نگهداری کودکان را کمک به خانواده های شاغل خواند و تصریح کرد: این مرکز با اعتباری بیش از ۳۸ میلیارد ریال خریداری، تجهیز و نوسازی شده است.

وی از اشتغال ۱۵ تن در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: ظرفیت آموزش این مجموعه ۱۳۰ تن بوده و اکنون تعداد ۶۰ نوآموز در این مرکز تحت آموزش هستند.

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: این مرکز برخلاف مهد کودک ها که فقط در امر نگهداری و وقت گذرانی هدف گذاری شده اند، کودکان را با سبک زندگی اسلامی و ایرانی آشنا می کند.

وی با بیان اینکه این نوع مراکز موجب رشد خلاقیت کودکان می شوند، افزود: در این مجموعه ها کودکان یاد می گیرند خلاق بار آمده و ذهن خود را شکوفا کرده و آنچه در ذهن خود دارند را باور نمایند.

وی تصریح کرد: کاشت گل و گیاه، سفالکاری و پرورش ذهن کودکان جزو اقداماتی است که آنها را با زندگی آشنا می کند.

حسینی شاهرودی خطاب به مربیان این مجموعه گفت: مراقبت کنید که از هدف اصلی خود که همان آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و سنتی است دور نشوید.

۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

شهرستان شاهرود ۲۴۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

انتهای پیام / م

آشنایی کودکان با زندگی در مرکز رفاه کودک و خانواده شاهرود

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار