پردازنده‌های جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های کنونی

پردازنده‌های مجهز به هوش مصنوعی نسل جدید شرکت اینتل بسیار سریع‌تر از حالت پردازنده‌های معمولی است.

پردازنده‌های جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های کنونیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پردازنده‌های جدید شرکت اینتل با تجهیز به هوش مصنوعی سرعتی ۱۰۰۰ بار سریع‌تر از تراشه‌های موجود در جهان دارند. اینتل این نسل از تراشه‌های جدید خود را با الگوبرداری از مغز انسان طراحی می‌کند. فناوری هوش مصنوعی استفاده شده در پردازنده‌های جدید اینتل قابلیت‌های زیادی را به این تراشه‌های پرکاربرد اضافه کرده است.


بیشتر بخوانید: مزایده پرسرعت‌ترین اینترنت جهان از سوی شرکت اینتل


اینتل این نسل از تراشه‌های هوشمند خود را پوهویکی-Pohoiki نامیده است. سیستم Pohoiki از ۶۴ پردازنده قدرتمند تشکیل شده و عملکرد هم زمان این تراشه با یکدیگر سبب کارایی فوق‌العاده پردازنده جامع می‌شود. یکپارچگی و الگوریتم‌های اجرایی این پردازنده بسیار شبیه به عملیات‌های انجام شده در مغز است.

سرعت باورنکردنی نسل جدید پردازنده‌های اینتل 

اینتل وعده داده است در صورت اتمام موفقیت آمیز پروژه تولید Pohoiki و عرضه آن به بازار برنامه‌نویسان رایانه‌ای و طراحان نرم‌افزار‌های گرافیکی می‌توانند با سرعتی ۱۰۰۰ بار سریع‌تر از قبل فرایند‌های رایانه‌ای را انجام دهند. سرعت و قدرت باورنکردنی این پردازنده می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای محاسبات رایانه‌ای به وجود آورد و بسیاری از فناوری‌های کنونی را دست خوش تغییر کند.

پردازنده‌های جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های کنونی

امروزه در تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند از پردازنده‌های با قدرت و کیفیت مناسب استفاده می‌شود؛ نقش و اهمیت این قطعات الکترونیکی کوچک در دستگاه‌های مختلف هم مانند مغز در بدن انسان است و بدون این تراشه نمی‎‌توان انتظار نتیجه‌ای قابل توجه را داشت. خودرو‌های هوشمند، رایانه‌ها و تلفن همراه تنها تعدادی از این وسایل هوشمند هستند.

پردازنده‌های جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های کنونی

نکته حائز اهمیت در نسل جدید پردازنده‌های اینتل طراحی بسیار پیچیده آن‌ها است؛ اینتل از میلیون‌ها شبکه تو در تو در این تراشه استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید: کوالکام و اینتل نیز به صف مخالفان تحریم هوآوی پیوستند


انتهای پیام/

اینتل نسل جدید پردازنده‌های خود را با الگوبرداری از مغر انسان طراحی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۸
خاك... دانشمندايي كه اين چيزا رو برا آمريكاييا درس ميكنن و اونارو تقويت ميكنن تا به همه دنيا زور بگه