فایننشال تایمز گزارش داد؛

تمایل روسیه برای پیوستن به اینستکس

فایننشال تایمز گزارش داد روسیه نشان داده است تمایل دارد به مجرای پرداخت اتحادیه اروپا بپیوندد که با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا و انجام تجارت با ایران ایجاد شده است.

تمایل روسیه به پیوستن به اینستکسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­پایگاه اینترنتی فایننشال تایمز در گزارشی به بررسی تمایل روسیه به پیوستن به اینستکس و حمایت از تقویت تبادلات تجاری با ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: روسیه نشان داده است تمایل دارد به مجرای پرداخت اتحادیه اروپا بپیوندد که با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا و انجام تجارت با ایران ایجاد شده است. اما روسیه از بروکسل درخواست کرده است تا این سازوکار جدید را گسترده‌تر کند تا صادرات نفت را نیز شامل شود.

وزارت امور خارجه روسیه به فایننشال تایمز اعلام کرد: "روسیه به همکاری‌های نزدیک با اتحادیه اروپا در خصوص اینستکس متمایل است. هر اندازه شمار کشور‌ها و قاره‌های دخیل بیشتر باشد، این ساز و کار به طور کلی موثرتر خواهد بود."

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: "توان بالقوه کامل اینستکس تنها در صورتی اجرایی خواهد شد که به روی مشارکت کشور‌هایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، باز باشد."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، وعده داد به توسعه روابط تجاری با تهران ادامه دهد. وی گفت مسکو خود را به توسعه نیروگاه هسته‌ای بوشهر متعهد می‌داند.

مسکو پیشتر اعلام کرده بود اگر اینستکس اجرایی نشود یا کارایی نداشته باشد، به دنبال راهکار‌هایی برای تسهیل یا تامین مالی صادرات نفت ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار