تکرار سخنان نژادپرستانه ترامپ در شعار‌های طرفدارانش

طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم سخنرانی انتخاباتی با تکرار سخنان نژادپرستانه او درباره چهار نماینده سیاه‌پوست کنگره که خواسته بود به کشورشان بازگردند شعار «او را به خانه‌اش بازگردان» را سر دادند.

تکرار سخنان نژادپرستانه ترامپ در شعار‌های طرفدارانشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، روز گذشته (چهارشنبه) هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم سخنرانی انتخاباتی او شعار «او را به خانه‌اش بازگردان» را سر دادند.

روی سخن آن‌ها به ایلهان عمر، نماینده دموکرات مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا بود که اصالت سومالیایی دارد.

در این سخنرانی که در قالب مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در کارولینای شمالی ایراد شد ترامپ به انتقاد شدید از ایلهان عمر پرداخت و گفت «او نگاه تحقیرآمیز به نیرو‌های سخت‌کوش آمریکا دارد و می‌گوید نادانی در بسیاری از بخش‌های کشور فراگیر شده است». پس از گفتن این جملات جمعیت شعار «او را به خانه‌اش بازگردان» را سر دادند.

دو روز پیش رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری به چهار نماینده رنگین‌پوست زن کنگره آمریکا حمله لفظی کرده بود. ترامپ در حساب  توئیتری خود نوشت «نمایندگان زن کنگره، برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون توسط سیاستمداری در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان آوردند؛ اما باز هم آغوش حزب دموکرات به روی آن‌ها باز است. سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیاری اقدامات هولناک دیگر. چرا مجلس نمایندگان آمریکا برای سرزنش مطالب زشت و نفرت انگیزی که آن‌ها گفته‌اند، رأی گیری نمی‌کند؟ چون آن‌ها جزء رادیکال‌های چپ هستند و دموکرات‌ها از مقابله با آن‌ها واهمه دارند. مایه تأسف است!»

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی دیگر از توئیت‌های خود در همان روز سخنان نژادپرستانه دیگری رامطرح کرد و نوشت «کشور ما آزاد، زیبا و بسیار موفق است. اگر از کشورمان بیزار هستید یا در اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید {آمریکا را} ترک کنید!»

این سخنان از سوی ترامپ انتقاد‌های بسیاری را برانگیخت و مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت سخنان نژادپرستانه او علیه اعضای کنگره به تصویب رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار