سفیر ارمنستان در تهران:

بدون فرهنگ و هنر روابط میان کشورها خشک و بی‌روح خواهد بود

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران گفت: علاوه بر روابط اقتصادی و سیاسی، روابط فرهنگی هم دارای اهمیت است.

ارمنستان و ایران به دلیل مشترکات فرهنگی بسیار، روابط دوستانه عمیقی دارند/بدون فرهنگ و هنر روابط میان کشورها خشک و بی‌روح خواهد بود/ در کنار روابط اقتصادی و سیاسی، روابط فرهنگی هم دارای اهمیت است

به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت دو تن از موسیقیدانان مشهور ارمنی و برگزاری اجرای گروه کُر دولتی ارمنستان در تالار وحدت برگزار می شود، اظهار کرد: گروه کر دولتی ارمنستان در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند و این گروه هنری متشکل از ۳۰ نفر هستند، همچنین یکی از آهنگسازان معاصر ارمنی به نام منصوریان به همراه این گروه حضور به عمل می رسانند، وی یک شخصیت بین‌المللی بوده و در سطح اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرده است.

وی افزود: شب نخست اجرای کنسرت گروه کر دولتی ارمنستان به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقی‌دان و ترانه سرای شهیر ارمنی، قطعاتی بر اساس آداب و رسوم کهن به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند نواخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: روابط هنری ارمنستان و ایران گسترش پیدا می‌کند


تومانیان ادامه داد: در دومین شب این کنسرت نیز که در روز دوشنبه (۳۱ تیرماه) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد تیگران منصوریان موسیقی‌دان و ترانه سرای شهیر ارمنی قطعاتی،  به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند اجرا می‌شود.

سفیر ارمنستان در تهران تصریح کرد: از سوی کمیسیون یونسکو صدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس به عنوان یکی از رویداد‌های مهم بین‌المللی سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و در واقع این کنسرت همزمان با گرامیداشت یونسکو برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ارمنستان،  تاکید کرد: روابط ایران و ارمنستان همواره دارای اهمیت بوده است، در کنار مسائل سیاسی مسائل دیگری از جمله امنیتی منطقه و اقتصادی  هم حائز اهمیت است، ولی مسئله فرهنگ نیز کم اهمیت‌تر از مسائل سیاسی و اقتصادی نیست.

تومانیان  تصریح کرد: به نظر من اگر فرهنگ و هنر نباشند، روابط میان انسان‌ها خشک و بی‌روح خواهد بود، در حقیقت مردم ایران دارای فرهنگ غنی و بزرگی هستند و هر زمان راجع به تهران صحبت شود بی اختیار نام خیام، سعدی و حافظ به ذهن می‌رسد و این مسائل اتفاقی نیست، البته بسیاری از مردم آگاهی‌هایی نسبت به مهمان‌نوازی مردم ارمنستان دارند و با شخصیت‌های این کشور هم تا حدودی شناخت پیدا کردند؛ بنابراین دوستی دو ملت عمیق بوده و مشترکات فرهنگی زیادی دارد.

گروه کر دولتی ارمنستان در اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی به رهبری روبرت ملکیان تاسیس شد. این گروه برنامه های متعددی در شهرهای مختلف جهان برگزار کرده است و گروه کر دولتی ارمنستان به مناسبت یکصدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقیدان و ترانه‌سرای ارمنی ۳۰ و ۳۱ تیرماه به اجرای برنامه می‌پردازد. همچنین دومین شب این کنسرت نیز به مناسبت تولد تیگران منصوریان موسیقیدان ارمنی خواهد بود.

انتهای پیام/

در کنار روابط اقتصادی و سیاسی، روابط فرهنگی هم دارای اهمیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار