فوتبال در انتظار فصلی خاطره‌انگیز

گابریل کالدرون، استراماچونی و دنیزلی نام‌های بزرگی هستند که قرار است بخشی از هیجان لیگ برتر فوتبال ایران را با وجود خود تأمین کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌هایی که عاشقان فوتبال برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال کشور و مشخص‌شدن برنامه بازی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند، منهای شور و شوقی که آغاز لیگ و رقابت بین تیم‌های پرطرفدار به شکل طبیعی در جان فوتبال‌دوستان ایرانی می‌نشاند، امسال یک اتفاق دیگر فصل ٩٨-٩٩ را نامزد کسب عنوان جذاب‌ترین دوره‌های لیگ برتر کرده و آن حضور ٣ چهره جالب روی نیمکت مربیگری تیم‌های پرطرفدار، پرسپولیس، استقلال و تراکتور است. گابریل کالدرون، آندره‌آ استراماچونی و مصطفی دنیزلی نام‌های بزرگی هستند که قرار است بخشی از هیجان لیگ برتر فوتبال ایران را با وجود خود تأمین کنند و قطعا از همین حالا دوآتشه‌ها برای زیرنظرگرفتن حرکات این ٣نفر در کنار زمین به ثانیه‌شماری افتاده‌اند.

فوتبال در انتظار فصلی خاطره‌انگیز

گابریل کالدرون و آن پنالتی لعنتی جام ٩٠
هشتم جولای ١٩٩٠ میلادی برای طرفداران تیم‌ملی فوتبال آرژانتین یادآور یکی از غمگین‌ترین روز‌های تاریخ فوتبال این کشور است. روزی که در بازی فینال جام‌جهانی ١٩٩٠ ایتالیا یاران لوتار ماتئوس و دیگو آرماندو مارادونا مقابل هم صف‌آرایی کردند و درنهایت این آلمان غربی بود که به لطف یک پنالتی در دقیقه ٨٥ موفق شد آرژانتین را شکست داده و جام را به خانه ببرد، اما این میان چیزی که آرژانتین و طرفدارانش را سوزاند، صحنه‌ای بود که دودقیقه قبل از اعلام پنالتی به سود حریف اتفاق افتاد و طی آن در محوطه جریمه آلمان، لوتار ماتئوس با خطا گابریل کالدرون هافبک تیم‌ملی آرژانتین را متوقف کرد.

خطایی که ادگاردو کودسال داور مکزیکی به سادگی از کنار آن گذشت، اما دقایقی بعد مشابه همین خطا در محوطه جریمه آرژانتین را پنالتی اعلام کرد. حالا کالدرون ٣٠‌سال پس از آن صحنه به‌عنوان مربی تیم فوتبال پرسپولیس در تهران حضور دارد و قرار است ما هربار که او را می‌بینیم، به یاد آن پنالتی لعنتی بیفتیم!

انفجار توقع‌ها از دنیزلی و استراماچونی
مصطفی دنیزلی برخلاف کالدرون و استراماچونی با این فضای تازه بیگانه نیست، چه آن‌که پیشتر به‌عنوان مربی پاس و سپس پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه کرده، هرچند او خوب می‌داند که تراکتور نه پاس و نه حتی پرسپولیس است. هواداران تراکتور امسال با وجود مصطفی دنیزلی قطعا به چیزی کمتر از قهرمانی رضایت نداده و بخش اعظم بار این توقع نیز بی‌شک بر دوش آقا مصطفی است که وارد دهه هشتم عمر خود شده.

این میان استقلالی‌ها هم پس از گذراندن دو فصل نه‌چندان جالب با وینفرد شفر آلمانی، این روز‌ها دل به یک ایتالیایی خوش‌تیپ بسته‌اند و امیدوارند خاطرات طرفداران قدیمی این تیم که همچنان از رایکوف و موفقیت‌هایش در تاج می‌گویند، با استراماچونی برایشان زنده شود. حضور این ٣نفر و وجود یک مربی بین‌المللی دیگر روی نیمکت تیم‌ملی می‌تواند فصلی هیجان‌انگیز را برای فوتبال باشگاهی و ملی رقم بزند، مخصوصا که مارک ویلموتس مربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران دقیقا در نقطه مقابل مربی قبلی قرار داشته و نشان داده که هیچ علاقه‌ای به حاشیه‌ها و کل‌کل با مدیران فدراسیون، رسانه‌ها و همچنین مربیان تیم‌های باشگاهی ندارد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.