حیرت برنده جایزه صلح نوبل از اطلاعات ناقص ترامپ

نادیا مراد که برای شرح مبارزاتش در حمایت از زنان قربانی خشونت‌های جنسی به کاخ سفید رفته بود از بی اطلاعی کامل رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص شگفت زده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، نادیا مراد، برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۸ که برای شرح مبارزاتش در حمایت از زنان قربانی خشونت‌های جنسی به کاخ سفید رفته بود از بی اطلاعی کامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص شگفت زده شد.

این دختر ایزدی که در طول اشغال خاک عراق توسط نیرو‌های گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته و قربانی خشونت‌های جنسی شده بود پس از شرح داستان بردگی و مبارزاتش که در نهایت به دریافت جایزه صلح نوبل منجر شد، متوجه شد که رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها او را نمی‌شناسد بلکه از آنچه بر سر وی و اقلیت ایزدی‌ها آمده نیز بی اطلاع است.

نادیا مراد بخشی از هزاران زن و دختر ایزدی است که توسط گروه تروریستی داعش در عراق ربوده و به عنوان برده جنسی فروخته شده بودند. او سال ۲۰۱۴ در روستای زادگاهش در حومه شهر سنجار اسیر نیرو‌های تروریست داعش شد و به عنوان برده جنسی به فروش رسید، اما بعد از سه ماه بردگی توانست از دست آن‌ها فرار کند.

مراد روز چهارشنبه به همراه جمعی از افرادی که قربانی آزار و شکنجه شده‌اند پس از نشستی در وزارت خارجه آمریکا به دفتر دونالد ترامپ در کاخ سفید رفتند.

نادیا مراد در جریان این دیدار در حالی که ماجرای چگونگی کشته شدن مادر و شش تن از برادرانش و نیز ناپدید شدن سه هزار ایزدی در عراق را برای رئیس‌جمهور شرح می‌داد ناگهان با این پرسش از سوی دونالد ترامپ مواجه شد که: «آنوقت به شما جایزه صلح نوبل دادند؟ جالب است. آن‌ها به چه دلیل این جایزه را به شما دادند؟»

خانم مراد که به همراه دنیس موک‌وگه، یک پزشک اهل کنگو به طور مشترک این جایزه را دریافت کرده پس از وقفه‌ای کوتاه بار دیگر مجبور به تکرار داستان زندگی و شرح مبارزاتش برای رئیس‌جمهور آمریکا شد.

او در ادامه تاکید کرد که بعد از آنهمه ماجرا که بر وی گذشت هرکز تسلیم نشده و به مبارزه با آزار جنسی زنان و حمایت از قربانیان خشونت‌های جنسی در طول جنگ‌ها و مناقشات ادامه داده است. 

در حالی که این دختر ایزدی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که زمینه لازم جهت بازگشت ایزدی‌ها به خانه خود را فراهم آورد به نظر می‌آمد که ترامپ هنوز مطلب را به خوبی نگرفته است، زیرا در پاسخ گفت: «اما داعش که از منطقه رفته و حالا کرد‌ها آنجا هستند...»

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز در دیدار با یک نماینده اقلیت مسلمان روهینگیا که در میانمار تحت سرکوب‌های شدید قرار گرفته و سازمان ملل متحد نیز آن‌ها را قربانیان «نسل کشی» قلمداد کرده بود همین سطح از ناآگاهی را نسبت به این بحران از خود بروز داده بود.

گفتنی است که نادیا مراد سال ۲۰۱۶ به همراه لامیه حاجی بشار همچنین موفق شده بود جایزه حقوق بشری ساخاروف را از اتحادیه اروپا دریافت کند. جایزه ساخاروف به این دلیل به نادیا مراد داده شد که وی در رساندن صدای ایزیدی‌ها به گوش جهانیان و آنچه بر این اقلیت قومی گذشته است بسیار موثر عمل کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۸
اتاق فکر صهیونیزم جهانی مستقر دراستخوانبندی نظام حاکم برآمریکا امثال ترامپ را همچون یک عروسک خیمه شب بازی جلوی چشم جهانیان ظاهر میکند تا آنچه میخواهد به زبان وامضای آن مجوز ظلم را اجرایی کند ودنیا را با این گونه افراد سرگرم میکنند . سازمان سیا هیچگاه اطلاعات و واقعیت های دنیای سیاست آمریکایی را دراختیارامثال ترامپ نمیگذارد پس واکنش دورازانتظار ترامپ به آنچه از زبان این زن ایزدی شنیده یا دیگر موارد مشابه ، هیچ تعجبی ندارد .
آخرین اخبار