بیش از ۸ هزار خانوار در مسجدسلیمان، متقاضی جابجایی محل سکونت خود

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸ هزار خانوار در مسجدسلیمان، متقاضی جابجایی محل سکونت خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عسکر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ خانوار زلزله زده مسجدسلیمان متقاضی جابجایی از محل اسکان خود هستند، گفت: جابجایی این خانوار‌ها از منازل آسیب دیده باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی بیان داشت: مسجدسلیمان ۱۱۰ سال است که فاقد طرح جامع بوده و ۲۰ سال است بحث جا به جایی ۵ منطقه آلوده آن مطرح است و ۵ هزار خانوار نیز برای جا به جایی مشخص شده اند، اما اجازه تخلیه به آن‌ها داده نشده است.

ظاهری اظهار کرد: اگرچه در سطح کشور و استان خوزستان اقدامات خوبی برای محرومیت زدایی انجام شده، اما مسجدسلیمان همچنان از این خدمات محروم مانده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مردم این منطقه نگرانند که حادثه دیگری رخ دهد و آن‌ها بار دیگر هرچه دارند را از دست بدهند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در برخی از مناطق زلزله زده مسجدسلیمان هیچ راهی برای بازسازی و ساخت و ساز وجود ندارد و جا به جایی می‌تواند مشکل مردم این منطقه را برطرف کند.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان گفت: استاندار خوزستان و سایر مسئولان استان پس از زلزله بلافاصله در منطقه حضور پیدا کرده و خدمات دهی به مردم زلزله زده را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت در منطقه مسجد سلیمان خدمات خوبی به مردم ارائه داده است که شایسته تقدیر است.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان اظهار داشت: جابجایی مناطق آلوده و بخصوص آسیب دیده از زلزله در مسجدسلیمان باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی بیان کرد: ستاد کمک‌های مردمی استان خوزستان برای کمک به زلزله زدگان مسجدسلیمان همانند سیل تشکیل می‌شود، اما بدون مداخله مسئولان مشکلات برطرف نمی‌شود.

آیت الله موسوی جزایری اذعان داشت: در سیلاب فروردین ماه سال جاری کمک‌های شایانی از سراسر کشور برای مردم خوزستان سرازیر شد که شایسته تقدیر است و انتظار می‌رود برای کمک به مردم زلزله زده مسجدسلیمانی نیز این حمایت‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

لزوم جابجایی خانوار‌های مسجدسلیمانی

برچسب ها: مدیریت بحران ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.