سخنگوی دولت در زاهدان خبر داد؛

۳۴ میلیارد تومان پروژه در سفر سخنگوی دولت به سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

سخنگوی دولت گفت: ۳۴ میلیارد تومان پروژه در «روستای بدون بیکار» درسیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

۳۴ میلیارد تومان پروژه در سفر سخنگوی دولت به سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ‌زنی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ربیعی سخنگوی دولت  شامگاه در نشست هم اندیشی احزاب، تشکل‌ها، فعالان سیاسی، دانشگاهی و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در محل استانداری این استان اظهار داشت: افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های یادشده در منطقه سیستان سبب اشتغال شمار زیادی از افراد این منطقه و افزایش بخش درآمدی خانوار‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بخش تخصیص اعتبارات و تسهیلات در اولویت دولت قرار دارد و برنامه‌های بسیاری در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری این استان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه چهره سیستان و بلوچستان به زودی تغییر کرده و شکوفا خواهد شد افزود: یکی از مباحث جدی در این استان توانمند سازی مردم این منطقه است.

وی یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان را فقدان گفتگو دانست و بیان کرد: توجه به نهاد‌های مدنی و استخراج راه حل‌ها از گفتار اعضای این نهاد‌ها در برطرف کردن بسیاری از مشکلات کمک کننده است.

رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در دوران سختی قرار داریم گفت: برای عبور از این دوران سخت نیاز به میانجی‌های اجتماعی و قوی شدن جامعه داریم.

وی ادامه داد: حدود هزار میلیارد تومان تا کنون وام ارزان قیمت به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

دکتر ربیعی تصریح کرد: ۱۸ ماه نگران کننده را پشت سر گذاشته و ۲۴ ماه آینده نیز بسیار روشن و امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه هیچ دوره‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران به سختی دوران کنونی نبوده است بیان کرد: تمام مسائل و دشواری‌ها با رهبری‌های خردمندانه ولایت فقیه و همراهی دولت به راحتی حل و مرتفع خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: دشمن با برنامه از قبل تعیین شده سعی در فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران داشت و برای سه ماه بعد از آن نیز برنامه‌هایی در سر پرورانده بود.

وی با بیان اینکه امروزه هر استانی اگر خواهان رشد و تعالی است باید از تفکرات و توان نیرو‌های خود آن سرزمین استفاده کند اظهار داشت: سیستان و بلوچستان کانون توسعه می‌خواهد و لازمه آن داشتن یک تیم مدیریتی قوی است که خوشبختانه استاندار سخت کوش و خوش فکر این استان به همراه معاونان و مدیران توانمند تیم مدیریتی قوی و متخصص را تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: همواره به سیستان و بلوچستان نگاه امنیتی بوده اکنون که شرایط این استان متغیر شده اگر خواهان بیرون راندن این تفکر از اذهان عمومی هستیم باید زندگی مسالمت آمیز مردم این استان به جوامع نمایش داده شود.

ربیعی بیان کرد: ۶ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات ارزان برای فعالیت‌های کارآفرینی ان جی او‌ها و کانون ورزش و جوانان در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که باید به درستی از آن استفاده شود.

توجه دولت و نظام به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست بیان کرد: سفر‌های مختلف وزرا و مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های دولت در زمینه پیشرفت این استان است.

احمد علی موهبتی افزود: این سفر‌ها دارای مصوبات بسیار خوب و مفیدی برای سیستان و بلوچستان بوده که در آینده نزدیک شاهد تحولات و اتفاق‌های خوبی در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان هستیم افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نشست‌های متعددی در تهران و مرکز استان برگزار شده که امسال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: واردات دام و فعال کردن کشتارگاه‌های نیمه فعال و تعطیل که موجب اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر خواهد شد، از جمله اقدامات و برنامه‌های دولت در این استان است.

رییس شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه اندازی طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان که سبب ایجاد اشتغال فروانی خواهد شد از دیگر اقدامات و برنامه‌های دولت است.

وی یادآور شد: بارندگی‌های اواخر پارسال و امسال موجب ذخیره سازی آب شده که استفاده از آن اشتغال فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

موهبتی بیان کرد: سفر وزیر کشور به سیستان با ۱۰۱ مصوبه و سفر معاون وزیر کشور و هیات کارشناسی به منطقه بلوچستان با ۴۸۶ مصوبه موجب شتاب کار‌های عقب مانده بسیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر رشد بودجه رتبه اول و از نظر اختصاص بودجه رتبه دوم کشور را دارد که امیدواریم با توجه به محرومیت این استان تخصیص اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیشنهاد شده تا یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سیستان و بلوچستان برای سه طرح بزرگ راه آهن، بزرگراه و آب آشامیدنی اختصاص یابد که در صورت تحقق آن پیشرفت‌های بسیار خوبی عاید این استان خواهد شد.

موهبتی به انتصاب جوانان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این استان جوانترین فرمانداران کشور را دارد.

وی ادامه داد: در زمینه ساماندهی حاشیه شهر‌های زاهدان و چابهار کار‌های اقتصادی زیادی در دست انجام و خبر‌های خوبی در راه است.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان به افزایش سهمیه اشتغال در این استان اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش و پرورش علاوه بر پنج هزار و ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده برای این استان تعداد ۲ هزار نفر سهمیه اختصاصی دیگر نیز به این منطقه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار