پیشرفت در مذاکرات کاراکاس و مخالفان ونزوئلایی

دولت کاراکاس و مخالفان ونزوئلایی در پیام‌هایی جداگانه از پیشرفت در مذاکرات خود خبر دادند.

پیشرفت در مذاکرات کاراکاس و مخالفان ونزوئلاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفان این کشور روز پنج شنبه اعلام کردند در مذاکرات خود در جزیره باربادوس برای حل و فصل بحران ونزوئلا پیشرفت داشتند.

دو طرف پس از چهار روز مذاکره با انتشار بیانیه‌ای کوتاه و جداگانه اعلام کردند مذاکرات ادامه می‌یابد. در این بیانیه به پایان یافتن این دور از مذاکرات اشاره‌ای نشد. هر دو طرف متعهد شدند در مورد این مذاکرات که با وساطت نروژ برگزار شد محتاط باشند.

روز گذشته وزارت امور خارجه نروژ هم اعلام کرد دو طرف مذاکراتی را که در ماه مه در اسلو آغاز شده بود به طور مداوم و فعال ادامه می‌دهند. وزارت خارجه نروژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر لزوم اینکه دو طرف حداکثر احتیاط را در اظهارات و بیانیه‌های خود در این زمینه رعایت کنند و قوانین تعیین شده را به کار گیرند تاکید داریم.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا و رئیس هیئت اعزامی از سوی مادورو در این مذاکرات با انتشار توئیتی نوشت: ما به گفتگو‌ها ادامه می‌دهیم و احترام کامل خود را به قواعد تعیین شده اعلام می‌کنیم. ما از همه می‌خواهیم از این تلاش برای مذاکره میان ونزوئلایی‌ها حمایت کنند.

تقریبا همزمان، استالین گونزالس، نماینده مخالفان در مذاکرات توئیتی با همین مفهوم منتشر کرد. گونزالس در این مذاکرات نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان و رئیس پارلمان است که در ماه ژانویه خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید و از سوی پنجاه کشور از جمله آمریکا نیز به رسمیت شناخته شد.

وزارت خارجه نروژ در پیامی توئیتری اعلام کرد به نفع مذاکرات است که دو طرف فضای لازم برای حرکت رو به جلو در شرایطی سازنده را داشته باشند و محرمانه بودن روند مذاکرات نیز باید از سوی همه طرف‌ها مورد احترام قرار گیرد. گوایدو از این واکنش اتحادیه اروپا استقبال کرد، اما کاراکاس آن را رد و اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال ممانعت از مذاکرات برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران است.

سه شنبه گذشته اتحادیه اروپا که حامی خوان گوایدو است تهدید کرد اگر مذاکرات کنونی به هیچ نتیجه ملموسی منجر نشود، تحریم‌های جدیدی علیه دولت نیکلاس مادورو اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار