بسته حوادث امروز ۲۸ تیرماه؛

از آتش سوزی در ارتفاعات بلوط بلند ایذه تا دستگیری سارقان در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، جمعه ۲۸ تیرماه ۹۸ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف استان خوزستان در روز جمعه ۲۸ تیرماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دست آتش از ارتفاعات بلوط بلند ایذه کوتاه شد

مصطفی سمالی فرماندار ایذه گفت: از صبح امروز، جمعه ۲۸ تیرماه، آتش به جان جنگل‌های بلوط ارتفاعات بلوط بلند در محدوده روستای حاجی کمال افتاده بود.

وی بیان کرد: این منطقه، مرز بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است و ساعاتی پیش با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و مردم این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

سمالی، بر همکاری بین ستاد مدیریت بحران‌های استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اینگونه آتش سوزی‌ها تاکید مرد و اظهار داشت: جنگل‌های بلوط به عنوان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و مردم بختیاری نیز پیوند ناگسستنی با این درختان دارند به همین دلیل باید در اسرع وقت جلوی خسارت‌های آتش سوزی گرفته شود.

فرماندار ایذه با درخواست از گردشگران و مردم مناطق کوهستانی و جنگلی برای رعایت نکات ایمنی افزود: با توجه به بارش‌های خوب سال بارشی جاری، مراتع بسیار مستعد آتش سوزی شده‌اند و باید از هرگونه اقدام خطرناک مانند روش کردن آتش در این مناطق خودداری شود.

پلیس شوش، میزبان سارقان حرفه‌ای منزل

سرهنگ حمید رضا بهاروند فرمانده انتظامی شوش با اشاره به وقوع چندین فقره سرقت منزل در برخی مناطق این شهرستان گفت: موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اذعان داشت: با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان و همکاری ماموران انتظامی، طی چند روز گذشته ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه دار را در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی چند عملیات مشترک در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ بهاروند افزود: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۱۱ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شوش اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، بیان داشت: بیشتر سرقت‌های منزل علت آن ضعیف بودن قفل‌ها و توپی درب‌های ورودی است، لذا شهروندان برای پیشگیری از سرقت محل سکونت خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

دستگیری ۱۱ متهم در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در امیدیه

سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی امیدیه گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، مرحله‌ای دیگر از این طرح در سطح این شهرستان با حضور کلیه پلیس‌های تخصصی، کوپ و یگان امداد با اشراف اطلاعاتی دقیق اجرایی شد.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس با اقدامات تخصصی و شناسایی اماکن و پاتوق مجرمان درنقاط آلوده ضمن هماهنگی قضائی در چند عملیات مشترک، ۱۱ متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ میررضایی در ادامه گفت: در این طرح یک دستگاه خودرو پراید، ۱۶ رأس احشام، ۲ دستگاه تلفن همراه، سه عدد ضبط خودرو و تعدادی آلات و ادوات ساختمانی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه با اشاره به اینکه در ادامه این طرح ۳ واحد صنفی متخلف پلمپ و به ۲ واحد دیگر تذکر داده شد، اذعان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سارقان کنتور‌های آب و شیرآلات در مسجدسلیمان در دام قانون

سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی مسجدسلیمان به وقوع چند فقره سرقت شیر آلات و کنتور آب از چند منزل در برخی مناطق این شهرستان گفت: موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ با گشت زنی‌های هدفمند و فعال سازی تیم‌های نامحسوس در نقاط جرم خیز، یک سارق سابقه دار کنتور‌های آب و شیر آلات را حین سرقت شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه متهم در تحقیقات بعمل آمده به ۸ فقره سرقت کنتور‌های آب و شیرآلات با همدستی یک نفر اعتراف کرد، افزود: ماموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی همدست سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، تعدادی شیر آلات و کنتور آب سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

توقیف محموله دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در اهواز

سرهنگ سید محمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ماموران کلانتری ۲۶ شهرستان اهواز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی ۳ نفر که در حال بارگیری بسته‌های کارتن در خودروی پژو ۴۰۵ بودند، مشکوک و موضوع بررسی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با حضور ماموران پلیس متهمان اقدام به فرار کردند که با استفاده از قانون بکار گیری سلاح هر سه متهم دستگیر و به کلانتری دلالت شدند.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه در بازرسی از خوردوی متهمان ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) کشف شد، بیان کرد: در تحقیقات بعمل آمده از متهمان مخفیگاه آنان نیز شناسایی و ضمن دستگیر همدستشان، ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) دیگر کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اذعان داشت: ۴ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

محموله تریاک به مقصد نرسید

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان موادمخدر، ماموران انتظامی پاسگاه "درونک" این فرماندهی، با کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۲۲ کیلو و ۵۵۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف گردید.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: در این رابطه یک قاچاقچیان مواد مخدر ستگیر و پس تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پلیس دستان سارق زورگیر را بست

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با انواع سرقت بخصوص سرقت‌های خشن، ماموران پاسگاه انتظامی سنجر با اقدامات فنی و اطلاعاتی یک سارق زورگیر و سابقه دار را را شناسایی کردند.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس پس از شناسایی محل اختفاء سارق و هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس آگاهی به ۲۵ فقره انواع سرقت از قبیل منزل، کیف قاپی، موبایل قاپی، سیم برق و سرقت‌های به عنف با مشارکت سه نفر از همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ گراوندی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی و تلاش جهت دستگیری دیگر همدستان سارق، بیان داشت: پلیس دزفول با تمام توان و بصورت شبانه روزی در جهت شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی تلاش خواهد کرد.

محموله احشام قاچاق در بن بست قانون

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان ضمن تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا با کنترل دقیق خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های شهرستان ماهشهر یک دستگاه خاور ایسوزو حامل احشام قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی بیان داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی ۹۶ راس گوسفند قاچاق که قصد قاچاق به یکی از کشور‌هایی همسایه را داشتند، کشف شد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی احشام قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

سارق حرفه‌ای سیم برق در هویزه دستگیر شدند

سرهنگ جواد مراونه فرمانده انتظامی هویزه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق از یک شرکت خصوصی در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس با اقدامات تخصصی و گشت زنی هدفمند ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ مراونه با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک عدد قیچی بزرگ سیم بر، ۴۰ متر کابل فشار قوی برق و همچنین ۲۰ متر کابل ارت سرقتی کشف شد، افزود: متهمان در تحقیقات کارآگاهان پلیس به پنج فقره سرقت سیم برق از این شرکت خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.