برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور در ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور از این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد کاظمی نماینده مردم ملایر، افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور از باغ های این شهرستان برداشت می‌شود و یک سوم مردم این منطقه نیز در بخش تاکستان‌ها فعالیت دارند.

وی مهمترین دغدغه مسئولان و نمایندگان را ایجاد اشتغال برشمرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های سنگین دشمنان علیه ملت ایران باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در طول ۳ سال گذشته با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ملایر در بخش تولیدات صنعتی، توسعه حوزه مبل و منبت و ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای گردشگری اقدامات مطلوبی انجام شده است، ابراز کرد: شهرستان ملایر جاذبه‌های گردشگری بسیاری خوبی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تولیدات آلبالو، شهر زیر زمینی سامن، تپه نوشیجان و موزه لطفعلیان اشاره کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل، موقعیت جغرافیایی شهرستان و فراهم بودن زیر ساخت‌های سرمایه گذاری در منطقه بیان کرد: ما از همه کسانی که می‌توانند در بخش صنعت، تولید و گردشگری در شهرستان ملایر سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم تا میزبان آن‌ها باشیم.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت مسئولان‌کشوری در راستای حمایت از بازگشت واحد‌های صنعتی تعطیل شده به بخش تولید شد و اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم در بحث صنعت و تولید و باز تولید واحد‌های صنعتی تعطیل شده به ویژه کارخانه "کیان کرد" ملایر، اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ملایر صاحب دو عنوان و برند جهانی شهرانگور و پایتخت منبت و منبت ایران است، اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور از این شهر برداشت شده و یک سوم مردم این منطقه نیز در بخش تاکستان‌ها فعالیت دارند.

کاظمی بیان کرد: با توجه به فعالیت بیش از ۵ هزار کارگاه صنایع دستی و منبت کاری در حال حاضر ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این صنعت فعالیت دارند.

انتهای پیام/ج

بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور در ملایربرداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار