خطیب جمعه قم:

سخنان رهبری بیانگر اثرگذاری دیپلماسی مقاومت است/باید فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و جامعه نهادینه شود

آیت الله سعیدی گفت:سخنان رهبری بیانگر اثرگذاری دیپلماسی مقاومت در مقابله با شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

سخنان رهبری بیانگر اثرگذاری دیپلماسی مقاومت است/باید فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و جامعه نهادینه شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد برگزاری تجمع بزرگ عفاف و حجاب در ۴۰۰ شهر کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: مردم بار دیگر اعلام کردند که خواهان رفتار عفیفانه در سطح جامعه هستند و به مسئولان هم خاطرنشان کردند که باید زمینه‌های لازم در مسیر تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و سطح جامعه را فراهم کرده و به وظیفه خودشان عمل کنند.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ائمه جمعه تاکید کرد: سخنان ایشان تابلوی اقتدار و پیشرفت و حل مشکلات ملت و بیانگر اثرگذار بودن دیپلماسی مقاومت در مقابله با افزون طلبی و شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

وی گفت: رهبری در مواجهه با دشمن و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت کشور، بر اتکا به ظرفیت داخلی، حضور فعال جوانان مومن و انقلابی در صحنه‌های مدیریتی، فساد ستیزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه آینده روشن ملت ایران برای حرکت در مسیر رشد و پیشرفت در گرو اجرایی شدن گفتمان رهبری در بین مسؤولان و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی است، یادآور شد: با توجه به بیانات رهبری برای بی پاسخ نگذاشتن راهزنی انگلیس دیپلماسی مقاومت نیاز امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از مسؤولان دلبسته بیگانگان نیستند، گفت: دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را به دنبال دارد و این دیپلماسی نوآور، برخوردار از خلاقیت و روحیه انقلابی است.

امام جمعه قم مقابله با توطئه دشمن را از دیگر شاخصه‌های دیپلماسی مقاومت دانست و افزود: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی عزت، حکمت، مصلحت و تحقق منافع ملی است و در این دیپلماسی اقتدار و بازدارندگی مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: دیپلماسی مقاومت آثار مختلفی بر جای دارد که از جمله آن‌ها این است که نه جنگ رخ می‌دهد و نه ملت تن به ذلت می‌دهد و دست بیگانگان از منافع ملت قطع می‌شود.

سعیدی بسترسازی برای پیشرفت با اتکا به توانمندی داخلی را از دیگر ویژگی‌های دیپلماسی مقاومت دانست و گفت: در این دیپلماسی اقتدار ملت بر دشمنان ملموس می‌شود؛ تجربه نشان داده است که سیاست تهدید و فشار در ملت ایران اثر معکوس دارد.

وی با بیان اینکه مواجهه رهبری در خصوص تعرض به نفتکش ایرانی می‌تواند الگویی برای دیپلماسی مقاومت است تاکید کرد: امیدواریم که دستگاه دیپلماسی با تداوم کاهش تدریجی تعهدات و کوتاه کردن دست دشمنان از تعرض به منافع ملی، موضع مقتدرانه رهبری و ملت ایران را به رخ اروپایی‌ها بکشند.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود انتصاب آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به عضویت شورای نگهبان را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

سعیدی همچنین درگذشت آیت‌الله حائری رئیس موسسه داره‌المعارف فقه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: خدمات علمی و تبلیغی این عالم ربانی ذخیره‌ای برای آخرت خواهد بود.

انتهای پیام/ش

خطبه‌های نماز جمعه قم در ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.