تاج: ایران آقای فوتبال آسیا است و نباید از هیچ تیمی بترسد/ ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم/ تا هفته پنجم قطعا var در مسابقات لیگ برتر نداریم

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار کرد: در ابتدا یاد و خاطره مرحوم بهرام شفیع را گرامی می‌دارم چرا که این برنامه را با وی می‌شناسم. اسفند ۹۶ آخرین باری بود که به این برنامه آمدم.

ایران آقای فوتبال آسیا است و نباید از هیچ تیمی بترسد

او در مورد قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: در سید اول کشور‌های ایران، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی قرار گرفتند و این شیوه قرعه کشی و شناخت رقبا به ما نشان داد ایران آقای فوتبال آسیا است و نباید از هیچ تیمی بترسد.

تاج ادامه داد: این قرعه کشی در حضور روسای فدراسیون و سرمربیان تمام کشور‌های آسیایی انجام شد و طبق سیدبندی رقبای خود را شناختیم. ما با کشور هنگ کنگ ۲ مرتبه بازی کردیم و هر ۲ بار پیروز شدیم. تیم ملی کامبوج را مانند هنگ کنگ هم برده‌ایم، اما تیم عراق اصلی‌ترین رقیب ما است در مقابل این تیم ۴ بار بازی را واگذار کردیم و تنها ۷ بار بردیم و تعداد تساوی زیادی بالایی مقابل آن‌ها داشیم. تیم ملی فوتبال بحرین نیز تیم خوبی است و در بدترین شرایط مثل گذشته که با آن‌ها مصاف داشتیم از صعود به جام جهانی به دلیل شکست مقابل آن‌ها باز ماندیم. در انتها نیز مشخص شد این بازی‌های مقدماتی در شهریور ماه آغاز می‌شود و به مصاف این رقبا خواهیم رفت.

از نظر شرایط مالی فدراسیون فوتبال، در رده سی‌اُم قرار دارد

رئیس فدراسیون در مورد اهدافش عنوان کرد: ما باید در سید یک آسیا بمانیم و تمام تلاش ما باید بر این باشد. این اتفاق نیاز به تدارکات دارد که از نظر بودجه شرایط خوبی نداریم و در بین فدراسیون‌های فوتبالی (از نظر شرایط مالی) در رتبه سی‌اُم قرار داریم  اما از نظر تعداد قهرمانی و کسب افتخار عالی هستیم. باید برای موفقیت تغییراتی ایجاد کنیم. فوتبال فراگیر و گسترده است و همه راجع به آن اظهار نظر می‌کنند. باید توجه کرد توسط سرمربی تیم ملی همیشه شایسته‌ترین‌ها در زمین حضور پیدا می‌کنند و مردم به شکل فراگیر درگیر آن‌ها و موضوعات فوتبالی می‌شوند.

۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم

تاج ادامه داد: باید در فوتبال سرمایه گذاری شود. فعلا از دولت پولی نمی‌خواهیم، اما ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم و به دلیل مشکلات اقتصادی کشور نمی‌توانیم آن را پس بگیریم. ما از قبل هم مالیات‌هایی داریم که باشگاه‌های فوتبال نیز به این مالیات‌ها اضافه شده است. از وزارت ورزش بعد از پس گرفتن پولمان درخواست کمک داریم. می‌خواهیم پول فیفا را با رایزنی‌هایمان به حسابمان در کنفدراسیون فوتبال آسیا واریز کنیم.

وی افزود: اینفانتینو در این مورد در تلاش است تا پول ما زودتر وصول شود. این روز‌ها زمان مسابقات فوتبالی است و در کنار آن دستمزد قرارداد ویلموتس هم ۳ ماهه که وی عقب افتاده، با اینکه او پولی ما از ما نگرفته، اما به قرارداد خود پایبند است و از این بابت روند کاری اش را می‌پسندم.

تاج در خصوص اقدام باشگاه استقلال به سبب بازپس گیری پول بلوکه شده شان در فیفا عنوان کرد: امیرحسین فتحی و خطیر راه حلی برای گرفتن پول از فیفا پیدا کردند، اما هنوز وصول نشده است.در مورد کسر امتیاز که چند وقتی است از باشگاه استقلال  مطرح است باید گفت فیفا طلب آبی پوشان را پذیرفته، اما به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌تواند پس دهد. همین اتفاق باعث می‌شود ۶ امتیاز از استقلال کسر نشود و فیفا طی این نامه نگاری‌ها قانع شده است. استقلال در خطر محرومیت نیست، چون پول پروپئیچ پرداخت شده است. باید از این اتفاقات ترسید، چون یک بار همین دردسر برای پرسپولیس رخ داد و آن‌ها را دچار مشکل کرد.

وی در مورد میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: شخصا سال‌ها در کمیته مسابقات‌ای اف سی کار کرده‌ام. قطر علیه ما پرونده سیاسی باز کرد که رد شد، اما عربستان بحث امنیتی را به کمیته امنیت مطرح کرد و همین باعث شد تا آن‌ها به ایران برای بازی‌های فوتبال و ... نیاید. هنوز این قضیه حل نشده و در هر حال رفع آن هستیم.

تاج در مورد تیم ملی امید فوتبال و حضور فرهاد مجیدی در این تیم گفت: شرایط تیم ملی امید خوب است. مجیدی وقتی ۱۷ ساله بود به عنوان بازیکن انتخاب شد و روی او شناخت داریم. مجیدی برای سرمربیگری جوان نیست، چون ویلموتس هم حدود ۵۰ سال سن دارد و از یک جایی باید شروع کرد و به جوانان میدان داد. مارک ویلموتس با برگزاری اردوی اخیر خود، برای تیم ملی امید بازی تدارکاتی برگزار کرد تا سطح آن‌ها ارتقا پیدا کند. نگاه ویلموتس متفاوت است. او در مورد تیم‌های ملی خواهان پیگیری یک رویه مشترک در همه رده‌های سنی ملی است و طی جلساتی که با سرمربیان برگزار کرد بر این اقدام اصرار ورزید.

کمیته ملی المپیک هنوز از لحاظ مالی به ما کمکی نکرده است

او افزود: کمیته ملی المپیک هنوز از لحاظ مالی به ما کمکی نکرده است. اما بحث تیم ملی امید خیلی مهم است و بعد ۵۰ سال باید به المپیک صعود کنیم. ارزیابی مجیدی از بازیکنانش خوب است. ویلموتس نیز قصد دارد ارتباط خود را با تیم ملی امید بیشتر کند و بازیکنان را بیشتر بشناسد و در این راستا با آن‌ها به مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ به تایلند سفر می‌کند.

تاج در مورد کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال و بند‌های دست و پاگیر قراردادش با فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کی روش اگر بداخلاقی می‌کرد به خاطر بند قراردادش بود که در آن قید شده، طبق این بند اگر فدراسیون یا سرمربی از یکدیگر رضایت نداشته باشد ضمن خداحافظی باید مبلغ قرارداد را پرداخت کنند. پس مجبور بودیم با یکدیگر بسازیم. اما قرارداد ویلموتس خیلی با کی روش فرق دارد و باید اهتمام او روی تیم‌های پایه نیز باشد.

فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش طی ۳ ماهه گذشته هیچ پولی دریافت نکرده است

وی در مورد درآمدزایی فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد: فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش طی ۳ ماهه گذشته هیچ پولی دریافت نکرده است. بخش درآمدی هم بسته شده و در اداره و تدارکات تیم ملی دچار مشکل شده ایم. واریز ۱۰میلیارد به فوتبال سخت نیست، قول می‌دهیم بعدا به نهاد مربوطه پول را پس می‌دهیم! این خوب نیست تیم ملی ازبکستان را دعوت کنیم، اما به خاطر مبلغ بلیت شان درخواست بازی با تیم ملی امید را بدهیم.

همه نوع اتفاقات عجیب و غریب و خاص را در لیگ هجدهم شاهد بودیم

تاج در مورد تعویق مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: همه نوع اتفاقات عجیب و غریب و خاص را در لیگ هجدهم شاهد بودیم. لیگ چه ضرورتی دارد با این همه خشونت برگزار شود؟ مگر ما نبودیم فینال afc را با حضور میهمانان داخلی و خارجی، به خوبی برگزار کردیم؟ ما پتانسیل این را داریم که لیگ را سازماندهی دهیم. الان همه پای کار آمدند و شورای تامین جلساتی برگزار کردند و نتیجه بر آن شد لیگ بهتر برگزار شود و حتی خانواده‌ها ورود پیدا کنند. باید دست از اغماض برداشت. ۳ شرط اصلی برای برگزاری لیگ داریم یکی بلیت الکترونیکی، صندلی شماره گذاری شده، دوربین ورزشگاه است که باید صورت بگیرد. با توجه به ضرورت و امنیت ورزشگاه باید طبق فرمایش شورای امنیت و وزارت ورزش برقرار شود. اگر این اتفاقات صورت نگیرد لیگ برگزار نمی‌شود!

بحث بلیت فروشی در وررشگاه آزادی در حال برطرف شدن است

تاج در مورد تجهیز ورزشگاه‌های کشور برای لیگ نوزدهم گفت: این را بدانید مردم ورزشگاه‌ها را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. وزارت ورزش نیز این امر را بسیار جدی گرفته است و اگر این اتفاق بیافتد تیم ملی پیشرفت می‌کند. مثلا بحث بلیت فروشی در وررشگاه آزادی در حال برطرف شدن است و کار‌های دیگر که نیاز به تجهیز دارد در حال برطرف شدن است. از این به بعد لیدر‌های جدید باشگاه ها باید جایگاه‌ها را مدیریت کنند. ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان و آزادی در حال تکمیل شدن هستند و وضعیت خیلی بهتر از قبل شده است.

او ادامه داد: با این حال باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران اقدام جدی نکردند و اگر جدی نگیرند بازی هایشان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و یا به استان‌های همجوار منتقل می‌شود.

تاج در خصوص تاریخ دقیق شروع لیگ برتر گفت: بنا بر این شد که ۱۰ مرداد لیگ برگزار شود و برنامه ریزی‌ها در این رابطه انجام شد. اما شرایط به گونه‌ای است که باید الزامات آن به طور کامل انجام شود. بازی‌ها توسط باشگاه‌ها برگزار می‌شود. امنیت ورزشگاه به دست باشگاه‌های ورزشی و نیروی انتظامی است و به فدراسیون مربوط نمی‌شود. نیروی انتظامی صراحتا برای برگزاری بازی‌ها دچار مشکل شده و بیان کرده است نمی‌تواند بازی‌ها را دست تنها برگزار کند بنابراین باشگاه‌ها ملزم به رعایت اقدامات ذکر شده هستند.

او همچنین در مورد حضور خانواده‌ها به استادیوم‌های ورزشی واکنش نشان داد و بیان کرد: در بازی‌های مقدماتی ۲۰۲۲ قطر بانوان به ورزشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد. با این حال این اتفاق نیز با الزاماتی صورت می‌گیرد.

تاج در مورد تضعیف تیم‌های ملی در بخش پایه گفت: چنین چیزی درست نیست. ما در فوتبال آسیا ۵ تیم ملی‌مان در جام جهانی حضور پیدا کرد که بین تیم‌های دیگر آسیایی اقدامی بی سابقه است. فوتسال و فوتبال ساحلی ما در جهان رنکینگ جهانی خوبی دارد و همیشه عالی عمل کرده اند. حتی بخاطر شرایط خوبمان می‌خواهیم تیم بزرگسالان فوتبال را به پیشنهاد سران قطری به کمپ اسپایر ببریم و آنجا اردو بزنیم و بازی رایگان با آن‌ها برگزار کنیم.

تاج در مورد مجموعه کمپ تیم‌های ملی ایران گفت: در این سال‌ها هرچه درآمدزایی داشتیم در پک هزینه کردیم. این مجموعه میراثی برای آیندگان خواهد بود و تا ۳۰ سال ادامه دار خواهد شد. کمپ تیم ملی فوتبال تکمیل شده و در خدمت تیم‌های ملی قرار گرفته است.

تا هفته پنجم قطعا var در مسابقات لیگ برتر نداریم

تاج در مورد استفاده از var در بازی‌های لیگ برتر گفت: علیرضا فغانی و حیدری در کمپ تیم ملی مشغول آموزش var هستند و در این راستا گواهینامه می‌گیرند. شرکت فولاد خوزستان انتخاب شد تا var را در تمام ورزشگاه‌ها تجهیز کند. اکنون دستگاه‌های مربوطه در حال نصب است. از هفته پنجم به بعد var به مسابقات لیگ برتر اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اظهارات تاج در خصوص مسائل مختلف در فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار