استاندار زنجان؛

بزرگترین عامل اتحاد مسلمان‌ها قرآن است

استاندار زنجان در جمع شرکت کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر استان‌های سراسر کشور گفت: بزرگترین عامل اتحاد مسلمان‌ها قرآن است.

بزرگترین عامل اتحاد مسلمان‌ها قرآن استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، فتح اله حقیقی ر جمع شرکت کنندگان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر استان‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه انس با قرآن نقش مهمی در زندگی دارد، گفت: امروزه ثابت شده است که بزرگترین عامل اتحاد مسلمان‌ها قرآن است و پلیدی‌ها و زشتی‌ها نیز از موانع اتحاد هستند.

مقام عالی استان ادامه داد: امروزه زشتی‌ها و پلیدی‌ها را در حکومت‌های سردمدار و داعی اسلام و گروه‌هایی مثل داعش که فقط نقاب این دین الهی را بر صورت دارند می‌بینیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این روزگار پر از نیرنگ و تاریکی فقط قرآن می‌تواند ما را ازپلیدی‌ها و زشتی‌ها دور کند.

حقیقی گفت : برای سعادت انسان و جامعه یک هدایتگر لازم است و در این راستا قرآن کتاب راهنمای سعادت و اتحاد بین ملت‌ها مخصوصا مسلمانان است.

نماینده عالی دولت در استان خشونت و افراطی گری را از دیگر عوامل برهم زننده اتحاد در جامعه و جهان دانست و گفت: انس با قرآن موجبات دور شدن از خشونت و افراطی گری را فراهم می‌کند.

استاندار زنجان در ادامه تصریح کرد: اگر قلب انسان با عمل وی یکی نباشد به طور حتم اتحاد رخ نخواهد داد و انسان‌ها در کنار یکدیگر سعادتمند نخواهند بود.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زنجان مهد خیرین است و ما در زنجان به وجود انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی مثل انجمن مبارزه با سرطان مهرانه افتخار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مردم زنجان همیشه در امور خیر پیشتاز و سرامد هستند و مشارکت جدی در این عرصه‌ها دارند.

این مقام مسئول زنجان را پیشرو در کار‌های ملی دانست و اظهار داشت: مردم استان زنجان در مصرف کالای ایرانی در سطح کشور مقام دوم را دارند.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: یکی از بزرگترین توفیقات یک جوان، مفسر و عامل بودن به قرآن است و عمل به قرآن فقط در سایه صبر و پشتکار عملی می‌گردد.

مدیر عالی استان، سخت‌کوشی و پشتکار را از ویژگی‌های انسان‌سازی عنوان کرد و گفت: نوجوانان و جوانان امروز آینده سازان جامعه و کشور هستند و باید صبر و تلاش را همیشه مدنظر داشته باشند و اجرایی نمایند.

حقیقی افزود: رمز موفقیت شما دانش آموزان عزیز صبر، پشتکار و مقاومت در سایه توکل به خداوند است.

انتهای پیام /ک 

زنجان در انجام امور خیریه در کشور سرآمد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.