حضور دوباره ایرانی‌ها در بلژیک / فرصت ناب میلاد برای درخشش

بلژیک نزدیک به یک دهه در فوتبال اروپا خودنمایی کرده و البته برای آن‌ها که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، همیشه یک کشور صاحب‌سبک در فوتبال بوده و ستارگان مهمی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است.

فرصت ناب میلاد برای درخششبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای پیشرفت فوتبال ملی در یک کشور، بین‌المللی بودن و پیشرفت در سطح فوتبال باشگاهی آن کشور محسوب می‌شود و بلژیک این حقیقت را از مدت‌ها قبل می‌دانست و به آن به خوبی عمل کرده است. استخدام مربیان بزرگ دنیا در باشگاه‌های مهم بلژیکی و البته بها دادن به مقاطع سنی مختلف در فوتبال حرفه‌ای باعث شد فیفا در مدت زمان ۶ سال رتبه بلژیک را نه‌تن‌ها در رده‌بندی بلکه در فهرست کشور‌های صاحب‌امتیاز در عرصه برگزاری کلاس‌های معتبر فیفا تا ۷۰ درصد افزایش بدهد و این کشور را مانند دهه ۹۰ میلادی در دنیای فوتبال حرفه‌ای جدی بگیرد.

پس از پایان حکمرانی تاریخی فوتبال اسپانیا در فوتبال دنیا، نوبت به کشور‌هایی رسید که می‌خواستند ثابت کنند اگر در مسیر درست قرار گرفته باشند، به هدف خواهند رسید، در این میان آلمان دوباره رشد کرد، هلند اوج گرفت و فرانسه و بلژیک نیز بار دیگر اعاده حیثیت کردند.

حضور دوباره ایرانی‌ها در بلژیک

از پنج سال پیش اولین زمزمه‌های برقراری ارتباط بین مدیر برنامه‌های ایرانی با باشگاه‌های بلژیکی در خبر‌ها مطرح شد، مدیر ایرانی شارلروا و مهره ایرانی در هیات‌مدیره و بخش اداری برخی از باشگاه‌ها در این خبرسازی بی‌تاثیر نبودند. حتی فدراسیون فوتبال ایران نیز از کشف این کانال مهم استقبال کرد و درنهایت تغییرات اساسی در تیم ملی هم رنگ و لعاب بلژیکی به خودش گرفت و ایران و بلژیک در دنیای فوتبال بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شدند.

اکنون تعداد تیم‌های بلژیکی که ستاره ایرانی در دل خود دارند به سه تن رسیده است و در کنار آرزوی موفقیت برای کاوه رضایی در لباس کلوب بروژ و همچنین امیدواری برای پیشرفت قلی‌زاده، نورافکن و دلفی در لباس شارلروا حالا باید برای میلاد محمدی، بازیکن آماده این روز‌های فوتبال ایران که مسیر قابل تامل و سختی را برای رسیدن به این روز‌ها طی کرده و به خنت پیوسته، آرزوی پرواز بر فراز فوتبال اروپا داشته باشیم؛

و حالا میلاد

میلاد محمدی در لباس راه‌آهن خوش درخشید و اهالی فوتبال ایران هرگز بازی تاثیرگذار او را در راه‌آهن بحرانی آن روز‌ها فراموش نخواهند کرد، او سپس راهی فوتبال روسیه شد و در لباس احمد گروژنی این کشور خوش‌درخشید، برای سه فصل به‌رغم فراز و فرودی که داشت همواره بدون اغراق یکی از مهره‌های کلیدی تیم محسوب می‌شد و باید پذیرفت که لژیونر خوبی برای فوتبال ایران بوده است.

خنت بلژیک تیم ریشه‌داری است و در فوتبال اروپا در حد بضاعت خود همیشه یک تیم مدعی بوده و در مراحل گروهی بازی‌های اروپایی و لیگ داخلی برای این کشور، همیشه یک رقیب ترسناک و جدی بوده است. این تیم در کارنامه خود هرگز یک تیم خنثی یا در حال دست‌وپا زدن برای ماندن در جدول نبوده و همیشه برای رسیدن به اوج تا آخرین هفته‌های فوتبال داخلی بلژیک جنگیده است.

وب‌سایت وابسته به «گاردین» در بخش نقل و انتقالات خود با اشاره به خرید اخیر خنت آورده است: «ورود بازیکنان آماده ایرانی به فوتبال بلژیک نشان می‌دهد مدیر برنامه‌های بلژیکی روی این کشور تمرکز کرده‌اند و قصد دارند این ستارگان با‌انگیزه را وارد فوتبال خود کنند.»

وب‌سایت «لوموند» فرانسه نیز در بخش گزارش خبری نقل و انتقالات خود در این‌باره نوشت: «بازیکنی که فقط به علت محرومیت و مصدومیت دو بازی فصل گذشته را از دست داده و در ۲۸ بازی گروژنی روسیه خوش درخشیده به احتمال زیاد نامش را به رسانه‌های بلژیک تحمیل خواهد کرد. مدافع چپ و ملی‌پوش خنت بلژیک اکنون به خوبی می‌داند که در فوتبال هجومی و زیبای بلژیک خبری از پست تخصصی نیست و یک بازیکن باید در تمامی نقاط زمین سرباز وفادار مربی خود باشد و حتی گلزنی میلاد در خنت نباید به‌عنوان یک مدافع چندان عجیب باشد.»

ستاره فوتبال ایران خوب می‌داند که سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال کشورش او را بیش از پیش زیر ذره‌بین خواهد گرفت و درخشش او در لیگ برتر بلژیک ضمانتی محکم و قابل توجه برای حضور پررنگش در تیم ملی ایران خواهد بود، میلاد مهره کلیدی فوتبال ایران در جام‌جهانی پیش رو است، اگر فقط در فوتبال حرفه‌ای به دور از حواشی، اوج بگیرد و به هواداران خود ثابت کند که لیاقت درخشش در فوتبال حرفه‌ای دنیا را دارد.

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.