استقرار توده هوای گرم تا پایان هفته در استان زنجان/خطر حریق در کمین عرصه های طبیعی استان

گرما احتمال آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان زنجان را افزایش داده است.

استقرار توده هوای گرم تا پایان هفته در استان زنجان/خطر حریق در کمین عرصه های طبیعی استانسلطانی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،وضعیت جوی امروز استان را ابری بتدریج از پوشش ابر کاسته می شود.

وی پیش بینی کرد: وزش باد از دیگر پدیده های جوی امروز استان است که در برخی اوقات وزش باد به ۴۰ تا ۵۰کیلومتر بر ساعت  خواهد رسید.

سلطانی برای جلوگیری از گرمازدگی به افراد سالمند و کودکان توصیه کرد: در ساعت‌های گرم در منزل بمانند و از تردد‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی همچنین از شهروندان خواست در این روز‌های گرم تابستان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی نسبت به افزایش دما  و احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی هشدار داد.
 
آقا جانلو مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به گرمای هوا و افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان  به رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های مهم در این خصوص تاکید کرد و گفت: بایستی برای جلوگیری از هر گونه مشکلی از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع  خوداری کرده و ضمن اطمینان کامل از مهار آتش قبل از ترک منطقه از رها سازی مواد شیشه‌ای و اشیا مشابه در مراتع و گردشگاه‌های طبیعی خودداری کرد.

وی افزود: در صورت استفاده از منقل و اجاق زغالی و چوبی، خاکستر‌های اضافی به محیط تخلیه نشود چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد ضمن اینکه بایستی از روشن کردن آتش در داخل جنگل‌ها و مراتع پرهیز کرد و در مواقع ضروری استفاده از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرد.

وی گفت: همچنین خودداری از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی، خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع، پاکسازی اطراف منطقه آتش سوزی از تمام مواد سوختنی، از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

این مسئول تاکید کرد که در صورت مشاهده هر گونه دود یا آتش  بلافاصله مأمورین محیط زیست و یا  منابع طبیعی را مطلع کنید و از طریق تلفن گویا ۱۵۰۴ (منابع طبیعی) اطلاع رسانی کنید.
 
انتهای پیام/ن
 

گرما و افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی زنجان

 
 
برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.