واکسیناسیون دام های سبک و سنگین در اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۷۵ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌ ها واکسینه شدند.

واکسیناسیون دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عادل بصیری محمد پور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۳ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی، چون تب برفکی، هاری، قانقاریا، بیماری‌های زئونوز، پی پی آر، لمپی اسکین واکسینه شده اند و همچنان واکسیناسیون  دام‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به فصل گرما و امکان شیوع برخی بیماری‌های مرتبط به فصل تابستان در بین دام‌ها افزود: طی یک ماه گذشته ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جایگاه‌های اماکن دامی، ۱۱۵۰ رأس دام سنگین و ۶ هزار و ۷۸۱ رأس دام سبک در همین راستا به صورت رایگان با همکاری بخش خصوصی و دامپزشکی ضد عفونی و سم پاشی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه مقررات شاخص‌ها و استاندارد‌های درمانی، شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی مرتبط با دارو‌ها و واکسن‌ها و امور درمانی به شیوه‌ای موثر و پویا مورد رصد و نظارت دامپزشکی قرار می‌گیرد، گفت: از ابتدای سال تا کنون کارشناسان دامپزشکی استان  ۵۰ مورد بازدید از ۴ مرکز داروخانه‌های دامپزشکی، ۲ مرکز واکسیناسیون و ۵ مطب دامپزشکی موجود در حال فعالیت این شهرستان  انجام داده اند .

بصیری محمد پور بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ‏‪  دوره های آموزشی ترویجی در روستاها ،درباره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان  برگزار شده‬ است.

انتهای پیام/ب

واکسیناسیون بیش از ۲۷۵ هزار رأس دام در اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.