توسعه پرورش دام سبک با همکاری جهاد کشاورزی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از توسعه طرح‌های اشتغال دام سبک بین مددجویان تحت حمایت این نهاد با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت توسعه طرح‌های اشتغال دام سبک، گفت: اجرای این طرح به منظور افزایش راندمان تولید در گله‌های روستایی و کاهش هزینه‌های تولید انجام می‌شود.

الهی راد با بیان اینکه ارتقاء معیشت دامداران از مهمترین اهداف توسعه این طرح است، تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی به دنبال ارتقای بهداشت و کاهش تلفات در بین طرح‌های دامداری روستایی و همچنین اصلاح نژاد دام سبک هستیم.

وی بابیان اینکه کمیته امداد در تلاش است با شناسایی مددجویان مستعد اجرای طرح و آموزش و توانمندسازی آن‌ها گام‌های مؤثری در توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی بردارد، افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده به‌زودی کار بهسازی زیرساخت‌های بهداشتی فضا‌های دامی مددجویان آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی پشتیبانی فنی و تخصصی طرح و استفاده از ظرفیت مراکز اصلاح نژادی دام سبک خراسان شمالی را ازجمله تعهدات پیش‌بینی‌شده جهاد کشاورزی در این تفاهم‌نامه دانست و گفت: مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی و عمومی، همکاری در ارائه خدمات و کالا‌های یارانه‌ای موردنیاز طرح‌های دامی، اولویت‌بندی و تسهیل در صدور مجوز طرح‌های دام سبک مددجویان، از دیگر تعهدات جهاد کشاورزی در کمک به ایجاد طرح‌های دامی سبک در استان است.

انتهای پیام/د

توسعه پرورش دام سبک با همکاری جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.