افزایش کمک هزینه کارورزی در آذربایجان غربی

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از افزایش کمک هزینه کارورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،دستورالعمل اجرایی جدید دوره کارورزی فاغ التحصبلان دانشگاهی موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه پنج ساله ششم به استان‌ها ابلاغ شد.
 
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح این آیین نامه گفت: اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال ۹۶ در کشور در حال اجرا می‌باشد و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۷۱ برنامه پنج ساله ششم توسعه و تصویب هیئت محترم وزیران این طرح در کشور اجرا می‌شود.
 
صادق آهنگری افزود:بر اساس این طرح دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج از کشورو اشخاص حقیقی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی (حداقل کارشناسی) که در زمان ثبت نام کمتر از ۳۵ سال تمام سن داشته باشند مشمول بهره مندی از این طرح خواهند بود و در طی ۳ ماه دوره زمانی، کارورز به منظور تبادل دانش، کسب تجربه و ارتقاء مهارت در کارگاه‌های خصوصی و تعاونی مشغول می‌شوند.
 
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: افراد برای بهره مندی از طرح بایستی در سامانه کارورزی ثبت نام نمایند، دارای مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی باشند، در زمان ثبت نام در سامانه کمتر از ۳۵ سال تمام سن داشته باشند، متقاضیان ذکور دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه باشند.
 
آهنگری اظهار داشت: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود در کارگاه است که در صورت کاهش نیروی کار بیمه شده به هر دلیل به جز فوت و بازنشستگی و از کارافتادگی در طول مدت مشارکت در اجرای دوره کارورزی، کارگاه به مدت دوسال حق مشارکت در طرح را نخواهد داشت.
 
وی در توضیح افزایش سقف کمک هزینه کاروزی بیان کرد: سقف کمک هزینه کاروزی، به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در کارگاه برای مقطع تحصیلی کارشناسی تا ۵ میلیون ریال، کارشناسی ارشد تا ۶ میلیون ریال، و دکتری تا ۷ میلیون ریال به صورت ماهیانه تعیین شده و در پایان دوره کارورزی پس از تایید دوره به حساب کارورز واریز می‌شود، کمک هزینه کارورزی در دوره قبل معادل نصف این مبالغ بوده است.
 
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهمترین اهداف دولت در اجرای این طرح است.
 
انتهای پیام/م
 

کمک هزینه کارورزی افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.