ثبت رکورد بیشترین دمای هوا برای فرانسوی‌ها در روز جمعه

­رکورد گرمای هوا در جنوب فرانسه با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

ثبت رکورد بیشترین دمای هوا برای فرانسوی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری شین هوا، در حالی که انتظار می‌رود در روز‌های آتی موج جدید گرما وارد فرانسه شود، سازمان هواشناسی فرانسه روز جمعه رکورد گرمای مطلق را در این کشور اصلاح و رکورد جدیدی را با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد ثبت کرد که ۲۸ ژوئن در منطقه ورارگ ثبت شده بود.

سازمان هواشناسی فرانسه پیشتر رکورد گرمای مطلق را در منطقه «گالارگ لو مونتو» با ۴۵.۹ درجه سانتیگراد ثبت کرده بود. این دما مربوط به دوره گرمای بی سابقه در فرانسه و اروپا در ماه ژوئن است.

رکورد پیشین دمای هوا در فرانسه ۴۴.۱ درجه سانتیگراد بود که ۱۲ اوت سال ۲۰۰۳ در منطقه کونکراگ ثبت شده بود. سازمان هواشناسی فرانسه پیش بینی کرد از روز‌های پایانی این هفته موج گرمای شدیدی وارد این کشور می‌شود و با دمایی بین ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد تا هفته آینده ادامه خواهد داشت. اوج گرما در این مدت بین ۴۰ تا ۴۱ درجه خواهد بود.

اگرچه گرمای هوا به میزان بی سابقه ماه ژوئن نمی‌رسد، هفتاد منطقه با محدودیت‌های مصرف آب رو به رو هستند و به دلیل خشکسالی وضع هشدار در برابر بحران اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار