شانس قبولی کمتر در گروه علوم تجربی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در گروه علوم تجربی فقط ۲۷/۲۴ درصدِ شرکت کنندگان پذیرفته خواهند شد.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در گروه علوم تجربی به دلیل آمار بسیار بالای شرکت کنندگان و رقابت سنگین و نفس گیر، فقط۲۷/۲۴ درصد شرکت کنندگان پذیرفته خواهند شد و ۷۲/۷۶ درصد آن‌ها رد می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در انتخاب رشته پایه نهم دقت کنند، افزود: بر اساس تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها شانس قبولی گروه انسانی ۱۵۰/۳۶درصد، شانس قبولی گروه ریاضی ۱۶۳/۵۴ است.

نظری گفت: در گروه‌های انسانی و ریاضی همه شرکت کنندگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته خواهند شد و ظرفیت خالی وجود خواهد داشت.

اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، با توجه به اطلاعات نمون برگ شماره ۶ و ۷ شامل اطلاعات مشاوره‌ای و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان از روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه آغاز شده بود.

وی افزود: مطابق روال پارسال دانش آموزان بر اساس اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های شماره ۷ با رعایت محدودیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و مناطق، حق انتخاب در یکی از شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی را دارند.

نظری شمار دانش آموزان متوسطه دوم را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۳۲ هزار نفر در رشته هدی فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران ناهماهنگی رشته‌های هماهنگی با بازار کار را از مشکلات آموزشی عنوان کرد و افزود: با هدایت تحصیلی صحیح باید این نواقص را از بین برده شوند.

انتهای پیام/ م

برآورد شانس قبولی دانش آموزان در گروه علوم تجربی

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار