لزوم توجه به احداث سینما در دزفول

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول بر لزوم توجه به ساخت سینما در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: این شهرستان دارای ۲ سینما بود که با گذشت زمان یکی بر اثر تخریب ناشی از جنگ تحمیلی و دیگری بر اثر فرسودگی غیرفعال شدند.

وی افزود: تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث سینما و یا پردیس‌های سینمایی در این شهرستان در دستور کار این اداره است و برای احداث سینما، تسهیلاتی نیز از طریق اعتبارات فرهنگی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد به آن‌ها ارائه می‌دهد.

سعادتی فرد بیان داشت: احداث سینمای جدید در سطح شهرستان مستلزم اعتبار و امکانات فراوان است که در حال حاضر از توان مالی این اداره خارج است، اما تلاش ما این است که با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به احداث سینما یا پردیس‌های سینمایی با ظرفیت بین ۵۰ تا ۶۰ صندلی مشکل کمبود فضای سینمایی در دزفول را برطرف کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول ادامه داد:  تبدیل فرهنگسرای مدرس به سینما نیاز به تغییر کاربری زمین این فرهنگسرا از مسکونی به فرهنگی است که قطعاً پس از رفع این موضوع، فرهنگسرای مدرس به عنوان یک سینما به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح شهرستان انجمن‌های خوشنویسان، شعرا، نویسندگان جوان، موسیقی، سینمای جوان، نمایش، نویسندگان، قصه، هنر‌های تجسمی و شاهنامه خوانی و پژوهش زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۱۱ نمایش شامل۳ کار طنز و ۷ نمایش نامه و یک پلاتو به روی صحنه رفته اند که برخی از این نمایش‌ها همچنان ادامه دارند.

انتهای پیام/م

ساخت سینما در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.