وزیر علوم مطرح کرد؛

ورود ۴میلیون دانشجو به حوزه تولید/ مراکز پژوهشی در اختیار صنعت هستند

غلامی: وزارت علوم به همراه تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش با افتخار در خدمت صنعت، تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه "فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید" با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این افتتاحیه گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را برای رفع ضعف‌ها و انجام حمایت‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم و مشارکت جدی مراکز علمی و فناوری در رفع نیاز‌های کشور در حوزه رونق تولید و ساخت تولید را در برنامه کاری خود داریم .
 
غلامی افزود: بیش از ۵۰۰۰ توافق‌نامه‌های همکاری مشترک بین مراکز علمی و پژوهشی با صنایع مختلف کشور در حال انجام است که هزینه ای بالغ بر ۹۵۲ میلیارد تومان دارد.

 غلامی اظهار داشت: انتقال فناوری‌های نوین به حوزه صنعت، می‌تواند در ایجاد شغل‌های جدید کمک شایانی داشته باشد در حالی که حدود ۴میلیون دانشجو در کشور داریم که باید به سمت بازار کار هدایت شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: مراکز علمی در استان‌ها و بیش از ۱۳ هزار کارگاه و آزمایشگاه دانشگاهی آمادگی دارند در تمامی حوزه‌های تحقیقاتی به تولید و صنعت کمک کنند.

وی افزود:  ۶ هزار واحد فناور در ۴۳ پارک علم و فناوری کشور مستقر هستند و  تولید تجهیرات پزشکی، طراحی و ساخت تجهیزات توربین‌های بادی، ماهواره ها، پهباد‌ها و هواپیما‌های بومی، انواع ربات‌های آموزشی و صنعتی، سامانه‌های راداری و پلتفرم خودرو را در دستور کار دارند.

غلامی گفت: دانشگاه‌ها در تلاش هستند دانشجویان را در جهت نیاز جامعه تربیت کرده و در همین راستا فرصت‌های مطالعاتی جدید برای دانشجویان دکتری و اعضای هیئت علمی جدید در راستای همکاری‌های وزارت علوم و وزارت صمت در دست اجرا دارد.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه در راستای تعمیق و گسترش همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صمت به عنوان متولی بخش‌های بزرگی از اقتصاد کشور برگزار شده و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به همراه تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با افتخار در خدمت صنعت، تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است و ما آمادگی هرگونه همکاری در حوزه صنعت را داریم.

انتهای پیام/

افتتاح نخستین نمایشگاه "فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار