معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

مرز مهران برای تردد زوار امن و برای قاچاق کالا ناامن است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در ایام اربعین حسینی شاهد تردد بیش از ۵ میلیون نفر زائر از مرز بین‌المللی مهران با توجه به حذف ویزا باشیم.

مرز مهران برای تردد زوار امن و برای قاچاق کالا ناامن است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  استان، بابیان اینکه در استان ایلام مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط به‌خوبی انجام می‌شود، گفت: بر اساس گزارش وزارت کشور مرز مهران، مرزی موفق با عملکرد خوب در مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

وی  بابیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط، مرز مهران به یک مرز ناامن برای قاچاق کالا توسط سودجویان و قاچاقچیان تبدیل‌شده است،افزود: البته مرز مهران یک مرز امن برای تردد زوار عتبات عالیات و صادرات کالا‌های مجاز به کشور عراق بوده است و در همین راستا سال گذشته ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی تردد داشته‌اند.

نوذری بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود گه در سال جاری با توجه به حذف ویزا شاهد تردد بیش از ۵ میلیون زائر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی باشیم، اضافه کرد: برای تسهیل در تردد زوار باید همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط از آمادگی کامل برخوردار باشند و با توجه به اینکه افراد با داشتن گذرنامه می‌توانند در ایام اربعین از مرز مهران خارج شوند، کار بسیار سختی در پیش داریم و باید تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

نوذری  در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌ها و عوامل اساسی در برقراری امنیت مرز و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از مرزنشینان است، تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که از محل ۲ درصد درآمد‌های نفتی استان، بخشی از این اعتبارات به حوزه اشتغال‌زایی مرزنشینان اختصاص داده شود.

وی ابراز کرد: در سال جاری تاکنون تعداد ۳۸ پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال در گمرکات استان، ۴۲ پرونده به ارزش ۸۱ میلیارد ریال با ۲۶۰ نفر دستگیرشده در نیروی انتظامی استان و ۲۶ پرونده به ارزش ۵۷ میلیارد ریال و ۲۸ نفر دستگیرشده در مرزبانی استان تشکیل‌شده که بیشترین میزان قاچاق مربوط به سوخت، لوازم‌خانگی و دیگر اقلام اساسی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، در پایان با تأکید بر مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی موردنیاز مردم، خاطرنشان کرد: شد: باید به شکلی عمل کنیم که مرز و پایانه مرزی برای قاچاقچیان ناامن و از خروج کالا‌های اساسی از مرز جلوگیری شود.

انتهای پیام/اس

نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  استان ایلام

برچسب ها: استانداری ، قاجاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.