لزوم نهادینه کردن فرهنگ تفکر پژوهشی در جامعه

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت:فرهنگ تفکر پژوهشی درجامعه باید نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،امین رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، با تشریح عملکرد گروه‌های سه گانه معاونت پژوهشی این واحد گفت: در رویکرد برنامه توسعه واحد تعمیق فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه واحد از اولویت‌های مدیریتی می‌باشد.

او با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و کارآفرینانه واحد به شکل یک زنجیره برای تعالی جامعه ارزش افزوده دارد گفت: ساماندهی گروه‌های پژوهشی و و پررنگ کردن مولفه بازار و کارفرما و در نتیجه محصول و خروجی محور نمودن نتایج عملکرد گروه‌ها از رویکرد‌های اصلی واحد در معاونت پژوهشی واحد است.

رستم زاده به اهمیت سنجش فعالیت‌ها و درآمد‌های فناورانه گروه‌های پژوهشی واحد اشاره کرد وافزود: مقرر گردیده مقایسه و سنجش سرانه درآمد و هزینه فناورانه هر گروه پژوهشی و نقش آن در ضریب توسعه واحد حسب چشم‌انداز و کل درآمد‌های واحد استخراج و آسیب‌شناسی گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: توجه به اوضاع مالی کشور و واحد چاره‌ای جز فناورانه نمودن خروجی عملکرد همکاران در همه حوزه‌های مرتبط پژوهشی نداریم.

رستم زاده با اشاره به اینکه اهمیت نهادینه کردن فرهنگ تفکر پژوهشی در همه موضوعات جامعه است افزود: باید اعتقاد داشته باشیم که مسائل کشور و چالش‌های پیش رو بدون نسخه علمی و مدل علمی عملی قابل حل نخواهد شد در این صورت ضمن حل چالش ها، فرصت‌های فراروی توسعه نیز برای کشور گسترده‌تر باز خواهد شد.

او گفت: نیاز‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و کشوری از موضوعات هدف‌گذاری شده گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است که مقرر گردیده گروه‌های پژوهشی به صورت مطالعاتی بر روی احصاء نیاز‌های توسعه‌ای و چالش‌های پیش رو نیازسنجی علمی و عملی نمایند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برنامه ریزی، ساماندهی گروه‌های پژوهشی و ایجاد زیرساخت‌ها و زمینه‌های مناسب را در راستای راه اندازی پژوهشکده این واحد ضروری است افزود: برنامه کاری مشخص جهت تحقق این زیرساخت‌ها تدوین و در حال اجرایی شدن است.
 
انتهای پیام/م
 

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ تفکر پژوهشی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.