مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛

امکان انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی از خدمه نفتکش توقیف شده انگلیسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در صورت لزوم و به درخواست مقام قضایی، خدمه نفتکش توقیف شده انگلیسی استینا ایمپرو، برای مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده می‌شوند.

انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی از خدمه نفتکش توقیف شده انگلیسی در صورت لزومبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،  الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این تانکر که عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه از آب‌های محدوده دریای عمان به سمت بندرالجبیل عربستان در حرکت بود، در مسیر رفت و آمد خود در تنگه هرمز، با یک فروند شناور صیادی برخورد کرد.

وی گفت: بدنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی، این شناور به دستور مقام قضایی توقیف، و از نیرو‌های نظامی برای بررسی و هدایت آن به سمت لنگرگاه بندرعباس درخواست شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: رفت و آمد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز، خاموش کردن دستگاه موقعیت یاب و توجه نکردن به هشدار‌های جمهوری اسلامی ایران از دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز بوده است.

عفیفی پور افزود: صبح امروز نفتکش انگلیسی برای بررسی ابعاد و علت سانحه با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شد.

وی گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استاندارد‌های بین المللی دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدایت ایمن و دقیق نفتکش انگلیسی و لنگراندازی در موقعیت مناسب، را به عهده داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کشتی استینا ایمپرو یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که ۱۸۳ متر طول و ۴۹ هزار و ۶۸۳ تن وزن دارد.

عفیفی پور افزود: این شناور ظرفیت حمل ۴۶ میلیون و ۵۷۶ هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد.

وی گفت: این کشتی در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته شده است و با پرچم کشور انگلستان رفت و آمد می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نفتکش محموله‌ای به همراه نداشته است.

الله مراد عفیفی پور افزود: این شناور ۱۸ نفر خدمه هندی و پنج خدمه از کشور‌های روسیه، فیلیپین و لتونی دارد.

کاپیتان این نفتکش نیز هندی است، اما شناور با پرچم انگلیس فعالیت می‌کند.

وی گفت: برای حفظ ایمنی کشتی در حال حاضر همه ۲۳ خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند.

روزانه حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر و وارد بازار‌های جهانی می‌شود.

حدود ۵۰ هزار کشتی سالانه از این تنگه عبور می‌کند که بیشتر آن‌ها تانکر‌های نفتی است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز بعلت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

در این اطلاعیه آمده است این نفتکش پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انتهای پیام /ب

انجام مصاحبه ازخدمه نفتکش انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.