در نشست خبری عنوان شد؛

افزایش سرانه فضای سبز شهری قم/ باغ پرندگان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم گفت:سرانه فضای سبز برای هر شهروند قمی به بیش از ۱۹ مترمربع رسیده است.

افزایش سرانه فضای سبز قم/ باغ پرندگان ۸۰ درصدی پیشرفت فیزیکی داشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم  روز شنبه،بیست و نهم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر جزو شهر‌های گرم کشور است و دمای بالا کار را برای نگهداری فضای سبز در شهر قم سخت می‌کند، از اواسط خردادماه تا اواسط شهریورماه برنامه کاشت فضای سبز متوقف می‌شود و به توسعه زیرساخت‌ها می‌پردازیم.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند قمی از ۳ متر مربع در سال ۹۴ به ۴.۵ مترمربع در سال جاری رسیده است، سرانه فضای سبز جنگلی در سال ۹۴ برای هر شهروند قمی ۱۲ متر مربع بود که اکنون به ۱۵ مترمربع رسیده است، سرانه فضای سبز مجموع برای هر شهروند قمی ۱۵ مترمربع در سال ۹۴ بود که اکنون به بیش از ۱۹ مترمربع رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: رشد جمعیت شهر قم نسبت به شهر‌های دیگر بیشتر است و باید متناسب با رشد جمعیت به دنبال ایجاد فضای سبز جدید درشهر قم باشیم.

جوادیان با اشاره به وضعیت بوستان‌های شهر قم اظهار کرد: تعداد بوستان‌های شهر از ۲۷۲ بوستان در سال ۹۴ به ۳۵۵ بوستان در سال جاری رسیده است، در طول چهار سال یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۳۱ مترمربع توسعه فضای سبز شهری را در قم داشتیم، کل مساحت فضای سبز در اختیاری شهرداری در قم، ۲۴ میلیون و ۲۱۰ هزار مترمربع است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸ میلیون فضای سبز جنگلی، کمربند سبز و پارک جنگلی و ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار مترمربع فضای سبز شهری از جمله بوستان‌ها در شهر قم وجود دارد، در طول چهار سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع توسعه فضای سبز جنگلی در شهر رخ داد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: بوستان هزار هکتاری جزو پروژه‌های مهم قم است که ایجاد آن از سال ۹۶ شروع شد و یک کمیته عالی سیاست‌ها، بودجه و راهبرد این بوستان را دنبال می‌کند، این پروژه ادامه دار است و بهره برداری از آن، تحول شگرفی در فضای سبزی شهری قم به دلیل توپوگرافی خاصی به وجود خواهد آورد.

جوادیان با اشاره به بودجه بوستان هزار هکتاری شهر قم اظهار کرد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در مجموع ۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص پیدا کرد، لکه نخست پروژه، بوستان کوثر است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد دارد، پیشرفت فیزیکی پروژه باغ پرندگان نیز ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل تحولات اقتصادی شاهد انصراف پیمانکاران از اجرای پروژه بوستان هزار هکتاری شهر قم بودیم که در پیشرفت پروژه تاثیر منفی گذاشت، اما در سال جاری این رخداد اتفاق نیفتاد و با سرعت خوبی طی سه تا چهار سال آینده اجرای کل پروژه بوستان هزار هکتاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: در ۸۰۰ هکتار از بوستان هزار هکتاری شهر قم احداث فضای سبز را انجام دادیم و تنها احداث فضای سبز در پشت کوه دو برادران باقی مانده است.

انتهای پیامش

نشست خبری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبزشهری قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.