منطق انگلیسی

جرمی هانت: کار ما قانونی بود، اما اقدام ایران غیرقانونی!

جرمی هانت مدعی شد اقدام انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران قانونی بود، اما اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی غیرقانونی!

جرمی هانت: کار ما قانونی بود، اما اقدام ایران غیرقانونی!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «من امروز عصر گفتگویی نسبتا طولانی با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران داشتم. باتوجه به گفتگویی که با وی داشتیم و با در نظر گرفتن اظهاراتی که مقامات ایرانی مطرح کرده اند، برداشت ما این است که ایران در اقدامی تلافی جویانه پس از توقیف نفتکش در جبل الطارق دست به این اقدام زده است».

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: کشتی حامل محموله نفتی ایران به صورت قانونی در آب‌های جبل الطارق توقیف شد، زیرا این نفتکش برخلاف تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه سوریه حامل نفت بود. به همین علت مسئولان جبل الطارق با رعایت کامل روند لازم و با رعایت کامل قوانین اقدام کردند. اما نفتکش استنا ایمپرو (نفتکش انگلیسی) در «آب‌های عمان!» توقیف شده است که این اقدام، نقض آشکار قوانین بین المللی است. این نفتکش در ادامه مجبور شد به آب‌های ایران برود. این کار کاملا غیرقابل قبول است. این وضع سبب شده است پرسش‌های بسیار جدی درباره امنیت شناور‌های انگلیسی و همچنین شناور‌های بین المللی در تنگه هرمز مطرح شود. ما امروز بعدازظهر گفتگوی بسیار طولانی داشتیم و اینکه چگونه می‌توان امنیت شناور‌های انگلیسی و بین المللی را تضمین کرد. قرار است روز دوشنبه در پارلمان یعنی مجلس عوام سخنانی مطرح کنم درباره اینکه ما می‌خواهیم چه اقدامات بیشتری صورت بدهیم. ما روز گذشته سطح هشدار را برای شناورهایمان به سطح سه افزایش داده ایم. این تصمیم پس از تصمیم وزیر حمل و نقل (انگلیس) اتخاذ شده است. به هرحال، ما در ادامه مسیر اقدامات بیشتری صورت خواهیم داد و این تصمیمات را اطلاع خواهیم داد. اما اولویت مطرح همچنان این است که بتوان راهی پیدا کرد تا از تنش‌ها کاسته شود. به همین علت است که من با وزیر امورخارجه ایران گفتگو کردم. به همین علت است که روند قانونی در جبل الطارق همچنان ادامه دارد. اما لازم است ببینیم که در ایران نیز روند قانونی رخ بدهد.

وزیر خارجه انگلیس در حالی چنین ادعا‌هایی را مطرح می‌کند که ایران بار‌ها اعلام کرده است، کشتی توقیف‌شده حامل نفت ایران به سمت سوریه نمی‌رفت. از سوی دیگر توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های ایران صورت گرفته است.

هانت همچنین مدعی شد: «من به شدت نگران امنیت و جان خدمه این نفتکش هستم. مسئله ما به راهبرد اعمال فشار حداکثری آمریکا مربوط نمی‌شود. آن‌ها (آمریکا) درخصوص رسیدگی به مسئله ایران، رویکردی متفاوت با ما و فرانسه و آلمان دارند. ما همچنان از توافقنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم. مسئله ما، امنیت و ایمنی شناور‌های انگلیسی و بین المللی در یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان است. به همین علت است که ما از ایران می‌خواهیم از این اقدام غیرقانونی دست بکشد. ما به دنبال یافتن راه‌هایی هستیم که از تنش‌ها بکاهیم. در عین حال به صراحت بسیار اعلام کرده ایم که اقدامات لازم را برای تامین امنیت شناور‌های انگلیسی و شناور‌های بین المللی صورت می‌دهیم».

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، اروپا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
داره جبه درست میکنه میگه نظر ما و آلمان و فرانسه آخه پروفوسور برو برگزیتو حل کن فکرم نکن اروپاییا جنگ جهانیو از یاد بردن خیانت شما باعث شد اروپا ویران بشه! خدا میدونه چقد مواد اولیه ی رایگان دادیم به اروپا خصوصا آلمان!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بانهایت احترام به جرمی هانت میگویم ساکت شو وازقانون حرف نزن که شمانمادقانون جنگل هستید.
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۲۱:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
عجب! یک بام و دو هوا
جلل الخالق
واقعا که دست روباه را هم از پشت بستید
خباثت هم‌ حدی دارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
اصلا اتحادیه اروپا باچه حقی میتونه یه کشورو تحریم کنه؟ پس ایران هم به همراه عراق وسوریه وافغانستان وترکیه ولبنان ویمن و...یه اتحادیه تشکیل بده بعد بیاد مثلا عربستان روتحریم کنه وهرکشوری روکه باهاشون همکاری نکنه مجازات کنه! اخه این چه قانون که تودنیا حکمفرماست! کسی اطلاع داره که ایااتحادیه اروپا این حق روازکجا کسب کرده؟ من واقعا نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
روباه مکار ! اگر شماها هم مثل آدم رفتار می کردی نیازی به این دردسرها نبود - ای انگلیسی ......
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
فقط باید گفت مرگ برمستکبران عالم که هرکاری که انها بکنند خوب ودرست وقانونی وموافق حقوق بشراست واگرهمان کاررادیگران بکنند واویلا است .ولی جرمی خبیثه دیگران دوران گذشت .حالا یکی بزنی ده تامیخوری .این اولین کشتی ات بود نه عدد دیگر بوقتش وبجایش عمل خواهیم کرد.مرگ برجرمی ومی وملکه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
انگلیس فکر کرده 100 سال پیش است که همه مستمره او هستند ببخشتید زمانه عوض شده شما بدون اجازه ایران حق ورود به خلیج فارس را ندارید باید اجازه بگیرید مگر نه باید بروید اب تنی .
روباه مکار که فکر کنم کشتن تو حلال است بدبخت نوچه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۸
عجب همه چيز برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۰:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خبیث انگلیسی کشتی ایران راتوقیف میکنی به بهانه تحریم سوریه مردم یک کشورراتحریم میکنی .مردم ایران نفرت زیادی ازانگلیس خبیث دارندوخیلی دلشان میخواهدکه غلط اضافه بکند وسیلی محکمی به او بزنند شاید یک ذره دلمان بابت جنایاتت درایران خنک شود.این نفرت اماده انفجاراست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
روباه پیر پست تر از شماها تودنیا پیدا نمیشه
حالا برای ما زیرو رو میکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۸
قانون خلیج همیشه فارس را ما می‌نویسم ، خیلی سوختی انشاالله بزودی آتیش میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
هی جرمی ، جوجه رو آخر پاییز میشمارن، افتاد بچه پرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
نمی دونم چطور ی این شده وزیر امور خارجه، که قدرت تشخیص نداره بین دزدی وگرفتن متجاوز فرقی بزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
شما نیاز به ناز شصت ایران داشتید که به نحوه احسن انجام شد
آخرین اخبار