هشدار مقامات انگلیسی به بوریس جانسون درباره بحران در خاورمیانه

روزنامه گاردین گزارش داد مقامات انگلیس درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران به بوریس جانسون هشدار داده و از بوجود آمدن بحران بین‌المللی بزرگی در منطقه غرب آسیا در صورت عدم مدیریت صحیح خبر دادند.

هشدار مقامات انگلیسی به بوریس جانسون درباره بحران در خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، مقامات انگلیس از جمله جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی این کشور درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز به بوریس جانسون هشدار داده و از بوجود آمدن بحران بین‌المللی بزرگی در منطقه غرب آسیا در صورت عدم مدیریت صحیح خبر دادند.

دریادار لرد وست فرمانده پیشین نیروی دریایی بریتانیا به این روزنامه گفت که نخست‌وزیر جدید این کشور اگر نتواند واکنش مناسبی به تنش‌ها در غرب آسیا نشان دهد و روی حل بحران تمرکز نکند، آنگاه خطر کشیده شدن انگلیس به جنگ وجود دارد.

آلیستر برت معاون پیشین وزارت خارجه و نماینده کنونی پارلمان بریتانیا نیز می‌گوید نخست‌وزیر جدید این کشور علی‌رغم اینکه بحران بزرگی به نام برکسیت را از هم‌اکنون روی دوش خود حس می‌کند، اما در روز‌های آغازین با بحران بین‌المللی بزرگتری مواجه می‌شود که یک طرف آن ایران است.

منابع دولتی نیز در گفتگو با گاردین توضیح دادند که زمان‌بندی اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس نشان می‌دهد که هانت در سمت وزارت خارجه باقی مانده و جانسون نیز طبق انتظارها، برنده رهبری بر حزب محافظه‌کار و زمام‌دار نخست‌وزیری انگلیس می‌شود.

گاردین به نقل از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نوشت با توجه به سابقه سیاه جانسون در گاف دادن درباره یک جاسوس انگلیسی بازداشتی در ایران، شک و تردید درباره توانایی جانسون و دولت جدید وی برای رفع و رجوع کردن بحران نفتکش‌ها با ایران باقی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
کسی نیس به ترامپم از این هشدارا بده و بهش بگه مواظب باشه چون ممکنه برا غلط کردم دیگه دیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
ترامپ با همه دوست است و شیفته همه میباشد ولی تا لحظه ای که سود خالص از دوستی ببرد به محض اینکه احساس خطر کند دوستش باید جور او را نیز به دوشش بکشد و ضرر را تحمل کند تا ترامپ ضرری متوجه اش نشود این روند را چندین بار با دوستان متحد خودش بارها و بارها در مقاطع مختلف به جامعه بین المللی نشان داده این است پایان بردگی محض برای آمریکا میگویند انگلیس ملکه دارد ولی ملکه ای که دست بسته تسلیم فرمایشات رئیس جمهور آمریکاست چه فایده ای دارد؟ هان؟! بنازم به رهبرم این عزیز زهرای اطهر(س)و سلاله آل علی(ع) که در درایت و شجاعت و صلابت بی نظیر و بی همتاست خداوند او را از گزند دشمنان آشکار و پنهان مصون بدارد هر وقت که به سخنانش گوش دل می سپاریم گوئی هنوز امام خمینی رحمت الله علیه زنده است و بیاد میآید که تا تاریخ زنده است امام خمینی رحمت الله علیه هم زنده است.............
آخرین اخبار