کالباس خانگی، خوشمزه و سالم + طرز تهیه

اگر طرفدار کالباس هستید، اما از کیفیت و بهداشت محصولات آماده بیرون مطمئن نیستید، با ما همراه شوید تا بتوانید کالباسی خوشمزه و سالم در خانه تهیه کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر طرفدار کالباس هستید، اما از کیفیت و بهداشت محصولات آماده بیرون مطمئن نیستید، با ما همراه شوید تا بتوانید کالباسی خوشمزه و سالم در خانه تهیه کنید.

مواد لازم
۲ عدد سینه مرغ چرخ شده
قارچ و هویج پخته و خرد شده
آرد: ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
سیر: ۲ حبه
یخ: ۵ قالب کوچک
نمک و فلفل: به میزان دلخواه
جوز هندی: یک چهارم قاشق مرباخوری
میخک: ۳ عدد
زنجبیل: نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه
ادویه‌ها را آسیاب و با آرد مخلوط کنید. سینه مرغ را همراه سیر چرخ کنید. مرغ چرخ شده، روغن مایع و ادویه‌ها را داخل غذاساز بریزید. هر چند دقیقه یک بار یک تکه یخ به غذاساز اضافه کنید تا یخ خوب خرد و مخلوط شود. قارچ و هویج را به مخلوط اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

مخلوط را داخل فویل یا کیسه پلاستیکی مقاوم به حرارت بریزید و خوب فشار دهید تا هوایی داخل آن باقی نماند. سپس آن را محکم بپیچید تا آب وارد آن نشود.

استوانه آماده شده را داخل آب جوش قرار دهید.

بسته به اندازه کالباس بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است تا کالباس مغزپخت شود. بعد از اتمام این زمان آن را داخل آب سرد بگذارید. بهتر است برای این که کالباس طعم و عطر جا افتاده‌تری پیدا کند، یک شب داخل یخچال بماند. بعد از آن کالباس خانگی خوشمزه شما آماده سرو است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار