باید و نباید‌های تجویز دارو‌های گیاهی/ پزشکان عمومی مجوز نسخه پیچی گیاهی دارند؟

عابدی گفت: تجویز گیاهان دارویی در عطاری‌ها به صورت خودسرانه و بدون داشتن علم پزشکی، دخالت در کار درمان است.

جنیدی/ تجویز دارو گیاهی در عطاری‌ها، دخالت در درمان و تخلف است/ تجویز نسخه‌های گیاهی به وسیله پزشکان عمومی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی/ طب اسلامی و طب صادق همان طب سنتی امروزی است/ ارائه گیاهان دارویی جهت درد از سوی عطاری‌ها غیر مجاز استحیدر عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طب سنتی گفت: طب سنتی کاملا با گیاهان تجویز شده در عطاری‌ها تفاوت دارد. طب سنتی مبتنی بر علم و دانش پزشکی است که با موضوع درمان گیاهی بیماران کاملا مجزا است.

عابدی افزود: پزشکان عمومی پس از فارغ‌التحصیلی با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند با اخذ پروانه  به تجویز دارو‌های گیاهی اقدام کنند. آنها می‌توانند، علم امروز را با طب سنتی ترکیب کنند که نتیجه آن تجویز نسخه‌های گیاهی به بیماران است.
وی ادامه داد: افرادی که در عطاری‌ها به صورت خودسرانه و بدون داشتن علم پزشکی اقدام به تجویز گیاهان دارویی می‌کنند، تخلف کرده و این کار آنها دخالت در کار درمان است که البته در برخی موارد باعث آسیب جدی به بیمار می‌شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره قدمت و پیشینه طب سنتی در ایران گفت: از دیرباز در ایران سابقه درخشان پزشکی و درمان وجود داشته است و دانشمندان سرشناسی مانند ابن سینا، رازی و جرجانی در این علم ظهور کردند که آثار آنها مورد تدریس و تحقیق بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان بوده است.
 
انتهای پیام/

پزشکان عمومی، مجاز به تجویز دارو‌های گیاهی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
همین قوانین سختگیرانه وجود دارد که طب سنتی پیشرفت نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
همین قوانین سختگیرانه وجود دارد که طب سنتی پیشرفت نمیکند
Germany
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
فقط به فکر پول درآوردن خودشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
الان که مادر بزرگ ها و فامیل دارند تجویز می کنند عطاری ها هم که بی سواد اند
آخرین اخبار