وزش باد  مهمان خراسان جنوبی تا پایان هفته 

باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت خراسان جنوبی را در نوردیده است که گرد و خاک شدید ناشی از این باد هم اکنون دید افقی را تا ۴ کیلومتر کاهش داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون در تمام شهرستان‌های وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعتخراسان جنوبی، باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است که بیشترین سرعت باد با ۶۸ کیلومتر بر ساعت مربوط به زهان شهرستان زیرکوه، و پس از آن طبس ۶۵ کیلومتر برساعت و بیرجند و فردوس ۵۸ کیلومتر بر ساعت است.

او  افزود: به دلیل گرد و خاک شدید ناشی از این وزش باد، هم اکنون دید افقی در بیرجند و طبس به ۴ کیلومتر، سربیشه ۶ کیلومتر و نهبندان به ۷ کیلومتر کاهش یافته است.

نخعی گفت: وزش باد شدید تا ۲۴ ساعت آینده و همچنین تا پایان هفته در استان ادامه دارد که اوج این پدیده تا فردا در نیمه شرقی استان است و کاهش دید، وقوع خسارت در نوار شرقی و جنوبی خراسان جنوبی و اختلال در تردد‌های جاده‌ای قابل پیش بینی است.
کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: همچنین دمای هوای استان تا سه شنبه کاهش نسبی ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد خواهد داشت و انتظار می‌رود در این مدت قدری از گرمای هوا در طول روز کاسته شود.

در ۲۴ ساعت گذشته طبس با ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین و سربیشه و زهان با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر‌های استان بودند.

کمینه و بیشینه دمای هوا در بیرجند نیز دیروز به ترتیب ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام / ط ا

وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.