افزایش ۲۰ درصدی کشت گیاهان دارویی در استان

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد به بیش از ۳۲۰ هکتار برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج زواره آزادپور مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: امسال در ۲۵۰ هکتار از مراتع استان انواع گیاهان دارویی کشت شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. 
 
زواره آزادپور از پیش بینی کشت گیاهان دارویی در ۳۲۰ هکتار از مراتع استان تا پایان سال خبرداد و افزود: عمده گیاهان دارویی کشت شده شامل بابونه، آویشن، رزماری، گل گاوزبان، به لیمو، بادرنجبویه، نعنا فلفلی، کرفس کوهی و استوخودوس است که بیشتر در شهرستان‌های بویراحمد، باشت، گچساران و کهگیلویه کشت می شوند.
 
وی ادامه داد:تهیه سند راهبردی گیاهان دارویی استان توسط کارگروه استانی، تعیین وظایف هر سازمان، چگونگی پیشبرد وظایف و ارائه گزارش مستمر به استانداری برای ارسال به معاونت علمی رئیس جمهوری از برنامه های مهم برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است.
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد:از گیاهان دارویی می توان در صنایع غذایی، داروهای گیاهی، صنایع آرایشی و بهداشتی، رنگ دهنده های طبیعی غذاها، استفاده از اسانس ها،عصاره و رنگ ها و همچنین در دامپزشکی و گیاه پزشکی استفاده کرد.
 
آزاد پور اضافه کرد:متقاضیان توسعه گیاهان دارویی با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی گونه های متناسب با هر اقلیم، منطقه و دارای صنایع فرآوری را انتخاب کنند.
 
انتهای پیام/ط
 

۳۲۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.