جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را با یک نژادپرست سرشناس مقایسه کرد

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و رقیب انتخاباتی خود را با «جورج والاس» فرماندار اسبق آلاباما مقایسه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و معاون سابق باراک اوباما، دونالد ترامپ را با «جورج والاس» فرماندار اسبق آلاباما و از نژادپرستان سرشناس آمریکایی مقایسه کرد.

جو بایدن در گفتگو با جمعیت حامیان خود در کالیفرنیا اعلام کرد: دونالد ترامپ بیشتر شبیه به جورج والاس است تا جورج واشنگتن، رئیس جمهور اسبق آمریکا.

جورج والاس در سال ۱۹۶۷ به مدت ۲۰ سال به عنوان فرماندار آلاباما خدمت کرد. وی در دوره خود بیشتر به دلیل داشتن عقاید نژادپرستانه در دوره‌ای که آمریکا با اینگونه عقاید مبارزه می‌کرد، شهرت داشت. وی را «تأثیرگذارترین بازنده» در سیاست قرن بیستم آمریکا هم می‌دانند؛ زیرا او چهار دوره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، اما شکست خورد. والاس سه بار رسماً به عنوان یک دموکرات و یک بار به نمایندگی از حزب مستقل نامزد شده بود.

بایدن در واکنش به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ گفت: فرزندان ما این حرف‌ها را می‌شنوند. آنچه رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، اهمیت دارد. اهمیت دارد، زیرا رئیس جمهور نماینده این کشور است.

جو بایدن این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که دونالد ترامپ هفته گذشته ۴ زن دموکرات کنگره را هدف حملات لفظی قرار داد و گفت آن‌ها باید به کشور‌های خود بازگردند. رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: چرا آن‌ها بازنمی‌گردند و مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده‌اند را اصلاح نمی‌کنند؛ سپس می‌توانند بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را انجام داد. این مکان‌ها بدجور به کمک شما نیاز دارند، باید هر چه زودتر عازم شوید.

اظهارات نژادپرستانه ترامپ خشم مقامات و نمایندگان آمریکایی زیادی را برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
امثال این اگه رییس جمهور بشن نابودی آمریکا رو دویس سیصد سال میندازن عقب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خودش چی حاجی
آخرین اخبار