دانشگاه صنعتی ارتباط با مراکز صنعتی را فراهم می کند

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: امروزه جامعه نیاز به سربازانی فرهیخته و عالم دارد که بتواند چرخه روبه رشد اقتصاد را با توجه به شرایط فعلی کشور به دست بگیرد.

دانشگاه صنعتی ارتباط با مراکز صنعتی را فراهم می کندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر رونق تولیدات کشور و همچنین اشاره به شرایط کنونی اقتصاد جامعه به لحاظ تحریمات، بیان کرد: امروزه جامعه نیاز به سربازانی فرهیخته و عالم دارد که بتواند چرخه روبه رشد اقتصاد را با توجه به شرایط فعلی کشور به دست بگیرد.

وی همچنین بیان نمود: بدون شک تربیت علمی این افراد بدست مراکز آموزشی ست و تبدیل این تربیت علمی به مهارت نیز به عهده‌ی صنعت می‌باشد.

ریاست دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به دورنمای دانشگاه صنعتی کرمانشاه به سوی بین المللی شدن و همچنین همتراز گشتن با دانشگاه‌های بزرگ کشور، عنوان کرد: این دانشگاه با توجه به سن و سال جوان خود، توانسته در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی رشد چشم گیری نماید و همچنین در زمینه بین المللی شدن نیز در حال حاضر با عقد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌های بزرگ اقلیم کردستان و برخی دانشگاه‌های ترکیه همکاری می‌نماید.

وی در ادامه ضمن اشاره به کسب جایگاه یک درصد برتر دانشمندان جهان توسط یکی از اساتید نخبه دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ابراز کرد: وجود اساتید جوان و صاحب نام در این دانشگاه بدون شک نه تنها باعث پیشبرد اهداف والای دانشگاه می‌شود بلکه به کمک آن‌ها فرهیختگانی تربیت می‌شوند که علم کافی برای تعالی صنعت کشور در سطح کلان را به همراه دارند.

 اختری در ادامه اظهار امیدواری نمود که ارتباط و تعامل دانشگاه صنعتی کرمانشاه با مراکز صنعتی استان می‌توان برای دانشگاه‌های غرب کشور نیز الگوی بسیار مناسبی باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه قصد دارد فضایی را در داخل دانشگاه به عنوان محل ارتباط با مراکز صنعتی استان اختصاص دهد که به صورت مستمر این ارتباط و تعامل همچنان به حرکت خود ادامه دهد.

شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان  کرمانشاه ضمن اظهارخرسندی از استقبال و همت دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان یک مرکز آموزشی در برقراری ارتباط با مراکز صنعتی استان، عنوان کرد: همانطور که می‌دانید مراکز صنعتی از دو بخش تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد تشیکل شده است که بدون شک این دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند با تربیت نیروی انسانی موثر به بقای مراکز صنعتی کمک نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: بنابر شرایط کنونی باید کلیه مراکز اعم از صنعتی و آموزشی زنجیروار گرد هم آیند و با کمک هم به شرایط کنونی اقتصاد کشور کمک نمایند.

شکری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود که تداوم جلسات و بازدید‌های این چنینی بدون شک به شناسایی پتانسیل ها، مشکلات و معظلات دو مجموعه کمک شایانی خواهد نمود.


انتهای  پیام/ز

 

 

ارتباط و تعامل دانشگاه صنعتی کرمانشاه با مراکز صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار