در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

تذکر شورای شهر تهران به آتش نشانی درخصوص نحوه اطفای حریق در بافت‌های تاریخی

سازمان آتش نشانی شهر تهران نسبت به نحوه اطفای حریق در اماکن تاریخی از شورای شهر تذکر گرفت.

پاینده/ چرا ساختمانی که ثبت ملی شده است (حسن آباد) باید به محل فروش ابزار یراق تبدیل شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره حریق میدان حسن آباد گفت: ارزش بافت میدان حسن آباد بر هیچ کس پوشیده نیست، اما ابهاماتی پیرامون این حادثه ایجاد شده است که مسئولان باید پاسخگوی آن باشند.

او با اشاره به تغییر کاربری میدان حسن آباد گفت: چرا ساختمانی که ثبت ملی شده است باید به محل فروش ابزار یراق تبدیل شود و چرا این مکان سیستم اطفاء حریق به روز ندارد؟

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری و اتاق اصناف باید نسبت به تغییر کاربری نامتجانس میدان حسن آباد اقدام کنند، گفت: ابهام دیگر در این حادثه، آن است که آتش سوزی در ضلع شمال غربی میدان حسن آباد آغاز شد و دیوار به دیوار این محل، ایستگاه آتش نشانی قرار دارد که در بازدیدی که داشتیم اعلام کردند که تمام خودروهای این ایستگاه در زمان وقوع آتش سوزی در مأموریت بودند که این توجیه قابل قبول نیست.

حجت نظری افزود: برای بسیاری از مردم سوال است که آیا سازمان آتش نشانی عملیات خود را دیر آغاز کرده و یا میزان آتش سوزی به حدی بود که خسارت وارد شد.

او ضمن تشکر از خدمات رسانی آتش نشانان در این حادثه گفت: آیا آتش نشانان برای اطفای حریق بافت‌های فرسوده نباید آموزش‌های حرفه‌ای لازم را ببینند؟

حجت نظری تصریح کرد: چه دلیلی دارد که هنوز از آب برای خاموش کردن آتش در بافت‌های تاریخی استفاده می‌کنیم، زیرا سنگینی آب موجب فروریختن بافت تاریخی می‌شود. آیا بهتر نیست از کف برای خاموش کردن آتش سوزی در ابنیه تاریخی استفاده کنیم؟

وی گفت: این‌ها مواردی است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی باید درباره آن‌ها به مدیریت شهری پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
Aria
۲۲:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
لطفا یک نفر به این عضو محترم شورای شهر یادآوری کند که خود کف هم از آب تشکیل شده است. یک نفر به ایشان بگوید که برادر من؛ جامدات سوختنی را باید با آب اطفا کرد و لاغیر!
آخرین اخبار