توقف تولید در بزرگترین میدان نفتی لیبی

منابع دولتی لیبی اعلام کردند میدان نفتی الشراره که بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور محسوب می‌شود، تولید خود را به حال تعلیق درآورده است.

توقف تولید در بزرگترین میدان نفتی لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه بیستم ژوئیه اعلام کرد تولید نفت در میدان الشراره لیبی در منطقه حماده متوقف شده است. این منبع افزود بسته شدن یک یا چند دریچه در خط لوله انتقال نفت علت اصلی توقف تولید ۲۹۰ هزار بشکه نفت در روز در میدان نفتی بزرگ الشراره است. مسئولان تحقیقات خود را برای رفع مشکلات موجود آغاز کرده اند.

احتمالا یکی از دریچه‌های خط لوله‌ای که میدان الشراره را به بندر زاویه در ۴۵ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی متصل می‌کند، بسته شده است. بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت غرب لیبی نیز در همین بندر قرار گرفته است.

مسئولان شرکت ملی نفت لیبی مشخص نکرده اند به چه علتی یک یا چند دریچه خط لوله نفتی بسته شده است، اما در سال‌های اخیر اقدامات اعتراض آمیز تظاهرکنندگان یا اقدامات خرابکارانه گروه‌های مسلح بار‌ها موجب توقف تولید در میدان نفتی الشراره و دیگر میدان‌های نفتی غرب لیبی شده است. اکتشافات نفت در میدان الشراره که در صحرای مرزوق در جنوب غربی لیبی واقع شده است در سال ۱۹۸۰ صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت آکاکاس اویل اوپریشن که از شعبه‌های شرکت ملی نفت لیبی محسوب می‌شود به شرکت جنرال الکتریک لیبی اعلام کرد به علت توقف تولید نفت در میدان الشراره، تامین نفت مورد نیاز نیروگاه بزرگ برق اوباری که در ۱۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع شده است، احتمالا قطع خواهد شد.

شرکت ملی نفت لیبی با مشارکت شرکت رپسول اسپانیا، توتال فرانسه، او ام وی اتریش و اکوئینور نروژ از میدان نفتی الشراره بهره برداری می‌کند.

الشراره، بزرگترین میدان نفتی لیبی است و روزانه ۲۹۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند که این مقدار بیش از یک چهارم کل تولید نفت خام لیبی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار