بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهید خلبان عباس دوران در شیراز برگزار شد

آئین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهید خلبان عباس دوران با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم آئین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهید خلبان عباس دوران، این شهید را افتخار نه تنها فارس بلکه مجامع بین المللی دانست و گفت: آوازه شهید دوران همه دنیا را پوشش داده است.

وی افزود: انسان در بین موجودات شاید پیچیده‌ترین موجود است و با همه وضعیت خود، انسان خود وزن و منزلتش را تعیین می‌کند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر سؤال شود در افکار عمومی که میزان قیمت انسان چقدر است، حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر قیمت فرد را می‌خواهید مشخص کنید همت آن را بسنجید.

وی بیان کرد: شهید دوران آن روزی که آمد وارد مجموعه نیروی هوایی و در کثرت افتخارآمیز خلبانی شد، مشخص نبود چه اتفاقی خواهد افتاد، تا فتنه‌های پیچیده تا دگرگونی‌های آن‌چنانی در زندگی انسان پیش نیاید انسان شناخته نمی‌شود، جوهره وجودیه انسان در گونی‌های جامعه است، ازاین‌رو باید میدان‌های نبرد باشد تا اینکه افراد شناخته شوند.

حجت‌الاسلام جلیلی صفت ادامه داد: از بین انسان‌های مؤمن و معتقد و خداباور مردانی باصداقت و با جسارت برمی‌خیزند، شهید دوران قهرمان دوران‌های مختلف در جامعه اسلامی است، مردم و جوانان و اقشار مختلف ازجان‌گذشتگی شخصیت بزرگ خواهند گفت.

وی بابیان اینکه انجام ۱۰۰ پرواز عملیاتی در مدت کمتر از دو سال کار سنگینی است، ابراز کرد: رفتن به عملیاتی که بازگشت آن پنج درصد بوده بسیار سخت و دشوار است، شهید دوران گفته‌اند که اگر هواپیمای من مورد اصابت قرار گرفت من با همان هواپیما بر فرق دشمن فرود خواهم آمد، شهید دوران اجازه نداد که مردم در آتش استکبار بسوزند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز استکبار رجزخوانی‌هایی دارد، که می‌گویند ۴۰ سال تحریم هستید، از یاد دشمنان رفته که ما در اوایل انقلاب دست‌خالی آمریکا را به اسارت گرفتیم، هنگامی‌که لانه جاسوسی را تسخیر کردیم غیرازاین است که مأموران استکبار را دستگیر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگرچه در زمان دفاع مقدس دستمان خالی بود، اما امروز موشک‌های ما دشمن را مبهوت کرده است، مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند ما این جنایت انگلیس را به‌زودی پاسخ‌خواهیم داد، که الحمدلله پاسخ آن را هم شاهد بودیم، نیرو‌های مسلح نیز امروز از جنس شهید دوران هستند، که پیشرفته‌ترین پهباد را ساقط می‌کنند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه ما خلبانان هر زمان به دنبال ستون محکم می‌گردیم، شهید دوران را الگو قرار می‌دهیم، گفت: در طول دفاع مقدس اتفاقات بسیار بزرگی رخ داد که از بعضی آن‌ها به عنوان نقطه عطف یاد می‌شود مثل حماسه خرمشهر و پرواز ملکوتی شهید دوران در ٣٠ تیر سال ٦١.

امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد اسماعیل لشکری با تصریح بر اینکه این حرکت در تاریخ و در دل همه ایرانی‌ها ماندگار خواهد بود، افزود: شهید دوران بار‌ها اعلام کرده بود که اگر هواپیمای ما را در خاک دشمن مورد اصابت قرار دهند هواپیمای خود را ترک نخواهم کرد و هرگز تن به اسارت و ذلت نخواهم داد.

امیر سرتیپ دوم نیک‌بخش حبیبی رییس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا نیز ضمن قرائت پیام فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد کرد که روز شهادت شهید، عباس دوران در تقویم تحت عنوان روز ملی خلبان نامگذاری شود.

در این مراسم از خانواده‌های شهیدان خلبان، عباس دوران، فکوری، روزیطلب، روستا، بازرگان، اسدزاده و کرمی تجلیل و همچنین از کتاب نمایشنامه مهنا نوشته بهرام میرزایی رونمایی شد.

انتهای  پیام/م

همایش بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهید عباس دوران در شیراز

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار