نماینده کنگره «اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» را به آدم‌ربایی متهم کرد

پس از آنکه اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا سه دختربچه را در فرودگاه بین‌المللی شیکاگو بازداشت کرد یک نماینده دموکرات این اداره را به آدم‌ربایی متهم کرد.

نماینده دموکرات کنگره اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را به آدم‌ربایی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، «جان شاکوسکی» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ایلینوی، اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور را به ربودن سه دختربچه متهم کرد.

پس از آنکه اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا سه دختربچه را که همگی شهروند آمریکا بودند در فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو دستگیر کرد و بیش از ده ساعت آن‌ها را در بازداشت نگه داشت، نماینده کنگره آمریکا اتهام آدم‌ربایی را به این ارگان دولتی وارد کرد.

«استیو بانسباخ» سخنگوی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، در خصوص این موضوع به نیوز ویک گفت سه دختر ۹، ۱۰ و ۱۳ ساله روز پنج‌شنبه به همراه یک شهروند مکزیکی که بعدا معلوم شد از اقوام آن‌ها بوده است وارد آمریکا شدند. بنا به گفته بانسباخ «به محض ورود افسران کمرگ متوجه شدند همراه بزرگسال این کودکان قابل اعتماد نیست و در نتیجه آن سه کودک را بازداشت کردند».

این نماینده گمرک آمریکا در ادامه تاکید کرد ماموران ما بار‌ها تلاش کردند با اعضای خانواده این دختران تماس بگیرند. سرانجام پس از ۱۳ ساعت که این کودکان در زندان به سر می‌بردند ماموران با مادر آن‌ها تماس گرفتند.

این در حالی است که جان شاکوسکی که خود در هنگام وقوع این حادثه در فرودگاه اوهر حضور داشت این اداره را به دلیل بازداشت سه کودک در همان ابتدای کار محکوم می‌کند. شاکوسکی در فرودگاه از ماموران اداره گمرک خواسته بود همانجا مشکل را حل کنند. این نماینده کنگره آمریکا در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: «فکر می‌کنم این یک نوع آدم‌ربایی است که دولت ما انجام داد. من واقعا از آنچه که انجام می‌دهیم خسته شده‌ام».

البته شاکوسکی تنها فردی نبود که از این اقدامات دولت آمریکا خسته شده باشد، فعالان بسیاری پس از شنیدن خبر دستگیری سه دختربچه در فرودگاه اوهر راهی آنجا شدند. آن‌ها پلاکارد‌هایی در دست داشتند که از مقامات اداره گمرک می‌خواست از کودکان به جای «ابزار» استفاده نکنند. این فعالان در اطراف شاکوسکی در فرودگاه تجمع کرده و آزادی سه دختر بچه را خواستار بودند.

مادر این دختران که شهروند آمریکا نیست گفت دخترانش نخستین بار بود که به همراه یکی از اقوام به مکزیک سفر می‌کردند و هنگام بازداشت درحال بازگشت به خانه بودند. او گفت بیم آن را داشته که اگر برای بازپس گیری دخترانش به فرودگاه مراجعه کند او نیز بازداشت شود.

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا، این کشور سیاست‌های مهاجرتی بسیار سخت‌گیرانه در پیش گرفته است و مهاجران بسیاری در مرز‌ها بازداشت شده‌اند. موضوع مهاجرت و سیاست‌های مهاجرتی به مناقشه بزرگی میان دولت آمریکا و کنگره تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار