مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خبرداد؛

وقوع ۸۰ فقره آتش سوزی در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از وقوع ۸۰ فقره آتش سوزی در استان مرکزی خبرداد.

وقوع ۸۰ فقره آتش سوزی در استان مرکزییوسفی مدیرکل منابع طبیعی استان در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: متاسفانه از ابتدای سال ۹۸ تا تاریخ ۳۰ تیرماه، ۸۰ فقره آتش سوزی در هزارو ۹۵۸ هکتار از مراتع استان مرکزی رخ داده است.

یوسفی با بیان اینکه بارش‌های خوبی در فصل بهار و افزایش پوشش گیاهی داشتیم افزود:، اما متاسفانه با توجه به گرم شدن هوا و خشکی گونه‌های گیاهی درصد مراتع شاهد آتش سوزی در سطح مراتع استان بوده ایم.

وی اضافه کرد: بیشتر مساحت مراتع سوخته در شهرستان اراک با مساحت ۸۷۷ هکتار بوده است، پس از آن به ترتیب شهرستان ساوه با مساحت ۵۲۷ هکتار، محلات با مساحت ۱۵۶ هکتار و سپس فراهان با مساحت ۱۰۰ هکتار قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: میزان خسارت وارده به هر هکتار از این مراتع و منابع طبیعی استان ۲ میلیون تومان بوده که در مجموع، خسارت وارده به مراتع و منابع طبیعی استان بر اثر آتش‌سوزی‌های رخ داده ۳ میلیارد و ۹۱۶ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: از تمام مردم خواهشمندیم با رعایت نکات ایمنی و عدم روشن کردن آتش در مراتع نسبت به حفظ منابع طبیعی و همچنین محصولات کشاورزی مارا یاری کنند.

۷۰ درصد استان مرکزی را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام / ج

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از وقوع ۸۰ فقره آتش سوزی در استان مرکزی خبرداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.