روشی نوین در درمان سرطان +تفاوت‌های شیمی‌درمانی و ایمونوتراپی

استادیار رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دلیل هزینه بالای ایمونوتراپی و تحت پوشش بیمه نبودن آن، کاربرد چندانی در کشور ندارد.

ایمونوانکولوژی یکی از درمانهای هدفمند در درمان کانسربه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران؛ افسانه مداح صفایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد موضوع ایمونوانکولوژی اظهار کرد: ايمونوتراپی یکی از درمانهای نوین در درمان سرطان به شمار می آید که از طریق این روش سلولهای ایمنی خود بدن به هدف درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخلاف شیمی درمانی یک درمان هدفمند در درمان سرطان به شمار می‌رود.

وی افزود: در شیمی درمانی علاوه بر این که سلول‌های تومورال مورد هجمه قرار می‌گیرند؛ سلول‌های اصلی و سالم نیز دچار مشکل شده و این مسئله عوارض زیادی را به همراه دارد، ولی ایمنوتراپی این چنین نیست و یک درمان هدفمند میباشد که نتایج درمانی خوبی بهمراه داشته است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:  روش ایمونوتراپی هنوز در ایران فراگیر نشده و دارو‌های آن نیز تحت پوشش بیمه نیست، بنابراین به دلیل هزینه بسیار بالا کاربرد چندانی در کشور ندارد. امید است که اقدامات مورد نیاز جهت توسعه هر چه بیشتر این روش در کشور صورت گیرد.
بیشتر بخوانید: شایع‌ترین دلیل ناباروری در آقایان +راه‌های درمان واریکوسل
مداح صفایی با تأکید بر اینکه لازم است پزشکان متخصص با روش درمانی جدید که همان ایمونوتراپی نام دارد هر چه بیشتر آشنا شوند، گفت: در این کنگره جدیدترین دستاورد‌ها و مباحث علمی مربوطه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت و اساتید و صاحبنظران برجسته به تبادل اطلاعات در این زمینه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه روش ایمونوتراپی هرچند گرانقیمت بوده، ولی امروزه در برخی از کشور‌ها مورد استفاده قرار گرفته است گفت: ایمونوتراپی نقش پررنگتری در آینده درمان سرطان خواهد داشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآوری کرد: امروزه گام‌های بلندی در درمان سرطان‌های پستان و پروستات و مثانه، گوارشی و ملانوم با این روش برداشته شده است.

 سمینار ایمونوانکولوژی به همت انجمن رادیوتراپی انکولوژی پنج‌شنبه سوم مرداد با حضور اساتید و صاحبنظران، برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/

ایمونوانکولوژی یکی از درمانهای هدفمند در درمان کانسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار