نایب رئیس حماس با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد

شیخ صالح العارودی با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفتگو کرد.

نایب رئیس حماس با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد هیئتی از این جنبش در سفری چند روزه به ایران آمده اند.

در ادامه این سفر نایب رئیس حماس آقای شیخ صالح العارودی با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است، پیش از این اسماعیل هنیه تصریح کرد: «ما منتظر نتایج مهمی از این سفر هستیم». این مقام بلندپایه حماس در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه‌ای افزود: تصمیم حماس به خروج از سوریه، یک تصمیم سازمانی بود که با بررسی‌های کامل اتخاذ شد. حماس در گذشته در امور داخلی سوریه دخالت نکرده است و در هیچ مرحله‌ای در آینده هم دخالت نخواهد کرد. امیدواریم سوریه بار دیگر قوی شود و شرایط عادی خود را به دست آورد.

وی همچنین گفت: دیدار‌های وزیر امور خارجه بحرین با مقامات اسرائیلی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم. سفر‌های متقابل مقامات اشغالگر و امارات را محکوم می‌کنیم. 

پایگاه خبری الخلیج الجدید نیز گزارش داد هیئتی از مسئولان حماس برای سفری که به گفته این جنبش بسیار مهم است به تهران سفر کرده اند.

این منبع افزود: «اعضای این هیئت با مسئولان ایران درباره توسعه روابط دو جانبه گفتگو خواهند کرد».

موسی ابو مرزوق، رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس چند روز پیش اعلام کرد: «روابط با ایران در بهترین وضعیت خود قرار دارد».

هیئتی از اعضای حماس به ریاست اسامه حمدان، نائب رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش روز پنجشنبه با حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مقر سفارت تهران در بیروت دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار