بیمارستان عروسکی میزبان کودکان بیمار

پروژه بیمارستان عروسکی به عنوان یک پروژه جهانی و به منظور رفع اضطراب کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر برپا شده است.

بیمارستان عروسکی میزبان کودکان بیماربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا بشارتلو مسئول پروژه بیمارستان عروسکی با اشاره به اینکه این پروژه به همت انجمن علمی دانشجویان پزشکی (کمیته سلامت عمومی) به مدت دو روز ۳۰ و۳۱ تیرماه در بیمارستان اکبر اجرایی شده است گفت : پروژه بیمارستان عروسکی یک پروژه جهانی است که هر ساله توسط دانشکده‌های پزشکی در سراسر دنیا اجرا می‌شود.

او ادامه داد : هدف از این پروژه رفع اضطراب کودکان از محیط درمان و روپوش سفید و تعامل بیشتر دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی با کودکان است.

مسئول پروژه بیمارستان عروسکی با اشاره به اینکه این پروژه برای سومین بار در حال اجراست، گفت :  برای اجرای بهتر این پروژه، کارگاه آموزشی تعامل با کودکان با حضور یک روانشناس کودک برگزار شده است.

بشارتلو افزود : طی این دو روز ۸۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر رشته‌های دندان پزشکی و پزشکی،۱۰۰ کودک ۴ تا ۶ سال را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار می‌دهند.

او  با اشاره به اینکه در بیمارستان عروسکی ایستگاه‌های تغذیه، بهداشت دهان و دندان، اعضای بدن، پخش انیمیشن و رنگ آمیزی و نقاشی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:کودکان در این فضا به عنوان پدر ومادر عروسک خود حضور پیدا می‌کنند و نکاتی را در قالب تغذیه، سلامت و اعضای بدن از دانشجویان پزشکی یا دندان پزشکی دریافت می‌کنند.

مسئول پروژه بیمارستان عروسکی گفت: در این فضا کودک ضمن اینکه در قالب بازی درمانی اضطراب کمتری در مواجهه با محیط درمان پیدا می‌کند، می‌تواند احساس مسئولیت پذیری را نیز تجربه کند.
 
انتهای پیام //ا.ز 
 

رفع اضطراب کودکان در محیط بیمارستان عروسکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.