چند نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کریم یاوری در همایش کارشناسان بیمه بیکاری استان گلستان اظهار داشت: در شرایط خاص اقتصادی کشور و جهت‌گیری کلی نظام به سمت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، کارگران و کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و با همه توان خود مانند تمامی مراحل حساس انقلاب، در ارائه خدمت به کشور و حفظ نظام در صحنه حاضر هستند.

وی افزود: پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها بخشی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و یکی از راه‌های صیانت از نیروی کار، پوشش بیمه بیکاری برای کارگرانی است که بدون اختیار از کار بیکار می‌شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برقراری بیمه بیکاری برای بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر از کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده در کشور یکی از اقدامات برای صیانت از نیروی کار بود.


بیشتر بخوانید: معرفی ۲۴۵۵ نفر برای دریافت بیمه بیکاری


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری ۶ تا ۳۶ ماه و کارگران متاهل از ۱۲ تا ۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

یاوری به اشتغال مجدد این افراد هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران، اشتغال مجدد پیدا کردند و حدود ۲۸ هزار نفر نیز برای مهارت‌آموزی وارتقای مهارت با هدف اشتغال مجدد به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای صیانت از نیروی کار، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و همچنین با حمایت از یک‌هزار و ۸۴۱ بنگاه اقتصادی زمینه تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در کشور فراهم شد.

انتهای پیام/پ

پرداخت بیمه بیکاری در گلستان

برچسب ها: بیمه ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.