قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی؛

هیچ سودی بابت فروش لباس فرم مدارس به سازمان دانش آموزی تعلق نمی‌گیرد /تهیه یونیفرم مدرسه اجباری نیست

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی درباره گران‌فروشی برخی فروشندگان لباس فرم مدارس گفت: فروشندگان حق اضافه کردن حتی یک ریال بر قیمت مصوب لباس‌‎های فرم را ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد روشنی (قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی) درباره افزایش قیمت لباس فرم مدارس و اختصاص ۱۹ درصد سود حاصل از فروش این لباس‌ها به سازمان دانش‌آموزی گفت: اینکه برخی از فروشندگان می‌گویند؛ ۱۹ درصد سود حاصل از فروش روپوش مدارس به سازمان دانش‌آموزی تعلق می‌گیرد، کذب محض است. سازمان دانش‌آموزی دخالتی در قیمت روپوش مدارس ندارد.

هیچ سودی بابت فروش لباس فرم مدارس به سازمان دانش آموزی تعلق نمی‌گیرد /تهیه یونیفرم مدرسه اجباری نیست

وی در ادامه با تاکید بر عدم افزایش قیمت لباس فرم مدارس توضیح داد: تفاهم‌نامه‌ای را با اتحادیه پوشاک هر استان منعقد کردیم، این تفاهم نامه در رابطه با همین موارد است و در آن ذکر شده که فروشنده حق ندارد حتی یک ریال بر قیمت مصوب و نهایی شده لباس فرم دانش‌آموزان اضافه کند. در کارگروهی که برای لباس فرم مدارس تصمیم‌گیری می‌شود، نمایندگانی از وزارت صمت و اتحادیه پوشاک و همچنین بازرسان آن‌ها حضور دارند و ما نیز به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ساماندهی را به عهده داریم، حتی اعلام کردیم، بخشی از این پوشاک به صورت رایگان در میان دانش‌آموزان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی توزیع شود.

دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کردیم

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: سعی کردیم، پیرو این تفاهم‌نامه دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنیم. متاسفانه پیش‌تر دلالان و واسطه‌ها به کار پوشاک مدارس وارد می‌شدند و اتحادیه پوشاک نقشی در این زمینه نداشت. حال ما برای اینکه تولید رونق بگیرد، اعلام کردیم که تنها آن دسته از مراکزی که مورد تایید اتحادیه پوشاک هستند، حق تولید لباس فرم دانش‌آموزان را دارند.

روشنی با بیان اینکه قیمت لباس فرم مدارس توسط اتحادیه پوشاک مشخص می‌شود، گفت: پوشاک مدارس توسط اتحادیه پوشاک و کارگرو‌هایی که با آن‌ها تفاهم کرده‌ایم، قیمت‌گذاری می‌شود. ضمن اینکه ما به آن‌ها گفته‌ایم به هیچ عنوان حق افزایش قیمت به بهانه سازمان دانش‌آموزی یا آموزش و پرورش را ندارند.

آموزش و پرورش متولی قیمت‌گذاری یونیفرم مدرسه نیست

سید هادی دلبری (معاون هماهنگی، امور اقتصادی و نظارت بر اموراستان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور) در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: در سازمان دانش‌آموزی متولی تعیین قیمت نیستیم، اما بر قیمت‌ها نظارت می‌کنیم. اتحادیه اصناف هر استانی قیمت‌گذاری را براساس تعرفه‌هایی که دارد، انجام می‌دهد. ما هم به عنوان یکی از اعضا و نماینده آموزش و پرورش عضو کمیته قیمت‌گذاری هستیم. در کمیته قیمت‌گذاری، نوع پارچه و قیمت تمام شده مصوب می‌شود.

او افزود: اتحادیه اصناف برای همکاری به تولیدی‌هایی که دارای مجوز هستند، فراخوان داده و قیمت‌ها را هم در نهایت آن‌ها تعیین می‌کنند، ضمن اینکه هیچ ۱۹ درصدی هم به حساب سازمان دانش‌آموزی واریزی نمی‌شود. البته در این میان مدارسی هستند که تخلف می‌کنند و با یک تولیدی که جزو اتحادیه نیست، قرارداد می‌بندد که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

قیمت لباس فرم مدارس از ۷۰ تا ۱۴۰ هزار تومان

وی ادامه داد: در حال حاضر در هر استان قیمت لباس‌های فرم مدارس از ۷۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است که بسته به نوع جنس پارچه دارد. البته آموزش و پرورش متولی قیمت‌گذاری بر رپوش مدارس نیست. ما قیمت‌گذاری را به اتحادیه صنف پوشاک سپردیم که اتاق اصناف آن را معرفی کرده است. ما از قیمتی که نهایی شده است، ریالی اضافه دریافت نمی‌کنیم و سهمی نداریم.

دلبری در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی به کار فرشندگان پوشاک مدارس وجود دارد تا آن‌ها قیمت‌ها را به سیلقه خود افزایش ندهند؟ گفت: صددرصد نظارت انجام می‌شود، البته تهیه روپوش مدارس اجباری نیست. ما امسال تهیه روپوش مدارس را ساماندهی کردیم و تمام مراحل اجرایی آن ثبت و پیگیری می‌شود. سازمان دانش‌آموزی به این امر ورود کرده تا بتواند از تولید تا توزیع نظارت داشته باشد.

توزیع روپوش در مدارس انجام می‌شود

وی تصریح کرد: همچنین تاکید کردیم که توزیع روپوش در مدارس انجام شود و والدین از طریق تولیدی‎ها اقدام نکنند. باید حتما از طرف هر تولیدی یک نماینده در غرفه‌های ارائه لباس فرم در مدارس حضور داشته باشند، اگر مدارس ظرفیت ندارد باید توزیع روپوش در مدارس همجوار یا مدارس معین انجام شود.

او افزود: یک نماینده نیز از طرف آموزش و پرورش در آنجا حضور دارد و اگر والدین گلایه‌ای داشته باشند، سریع به ما اطلاع می‌دهد، از طرفی به دلیل وجود یک سامانه ثبت سیستمی میزان تخلفات خیلی کاهش یافته است.

معاون هماهنگی، امور اقتصادی و نظارت بر اموراستان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در پایان با اشاره به راه‌های ارائه شکایت والدین در زمینه تهیه پوشاک مدارس گفت: والدین دانش آموزان اگر شکایتی در این زمینه دارند، باید به مدیر مدرسه ارجاع دهند، اما اگر از این طریق به نتیجه نرسیدند به سازمان دانش‌آموزی در ناحیه، منطقه و استان باید مراجعه کنند. علاوه بر این‌ها والدین می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۵۸۸۳۸۴ شکایت خود را مطرح کنند. ما آمادگی این را داریم که شکایت‌ها را به صورت ۲۴ ساعته پیگیری کنیم.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

قیمت لباس فرم مدارس از ۷۰ تا ۱۴۰ هزار تومان/تهیه یونیفرم مدرسه اجباری نیست/کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار